MÅNGA barn! Tips på barnaktiviteter?
Hej på er!
I sommar smäller det och vi ska ha vårt stora bröllop! Vi har inte satt någon gräns på antal gäster utan vi har bjudit alla vi vill ska komma och det inklusive barn. Jag respekterar och förstår de som väljer att ha barnfria bröllop (det ändrar onekligen karaktären på bröllopet). Men vi har sagt från början att vi vill bjuda med alla barnen för vi känner att vi har en så nära relation till våra syskonbarn, kusinbarn och kompisbarn och vi skulle inte vilja ha denna dag utan dem!
Men först nu inser jag vad MÅNGA barn det faktiskt blir… ca 25st! Vad ska vi hitta på för dem så de också får en rolig dag? Jag behöver lite tips och idéer!!
Det vi har tänkt:
- På "barnbordet/borden" ska vi lägga en engångsduk, typ i papper, och duka med kritor så de kan måla på duken medans middagen pågår..
- I källaren i lokalen ska vi ordna en liten filmhörna med mysiga kuddar och skojiga filmer där de kan hänga (är tv-spel en bra eller dålig idé? Vill ju inte att de BARA ska sitta där!)
- De ska få ha en egen liten barn-bar där en av våra brosdöttrar ska få vara bartender och servera snygga drinkar som de kan blada lite som de vill med färgglad läsk och frukter.
Sen finns det mycket ytor utomhus där de kan få springa.
Men som sagt, tips och idéer på andra aktiviteter mottaget tacksamt! =)
Kan nämna att det är ca 15 barn i åldrarna 1-12år och ca 10 tonåringar!