• Anonym (P-Pil­lraren­!)
    Äldre 21 Mar 16:16
    4365 visningar
    31 svar
    31
    4365

    P-piller frågor!

    Hej! 
    Jag skall precis börja äta cerazette. Har inte haft denna sort innan så jag undrar hur den påverkar mensen, lusten och blir det någon ev viktuppgång.  

    P-pillraren 

  • Svar på tråden P-piller frågor!
  • Odium
    Äldre 21 Mar 16:18
    #1

    Jag hade cerazette, det är minipiller, inte p-piller.
    Jag blev vansinnig på dem. Hormonrubbningar och ledsen jämt.
    Tappade mensen helt också, skönt för vissa. Men för mig som inte vill ha barn var det skitjobbigt, testade mig varje månad.
    Lusten tappade jag helt också.. men ingen viktuppgång.

    Nu kör jag på kopparspiral utan hormoner, det ondaste och bästa jag gjort.

  • Anonym (P-Pil­lraren­!)
    Äldre 21 Mar 16:23
    #2

    Minipiller menar jag ju såklart ! :P
    Okej, låter ju inte som det finns så mycket fördelar med dem med andra ord!
    jag kan tyvärr inte ha vanliga p-piller annars hade jag velar ha det.
    tänk va smidigt det hade varit om det va tvärt om, man tog ett piller när man ville ha barn och innan det slapp man fundera på det :P

     

  • Yez
    Äldre 21 Mar 16:26
    #3

    Jag har hormonspiral, och till alla er som käkar p-piller, mini-piller, p-stav, p-ring osv osv..


     


    Jag har testat det mesta innom preventivmedel, men det bästa jag har haft är helt klart hormonspiral. Värd varje krona och helt underbar utan några som helst biverkningar.


    Gjorde väl ont att sätta i den men SÅÅ värt det! Sitter i fem år så det är inget som gör ont ofta..

  • Odium
    Äldre 21 Mar 16:31
    #4
    Anonym (P-Pillraren!) skrev 2012-03-21 16:23:01 följande:
    Minipiller menar jag ju såklart ! :P
    Okej, låter ju inte som det finns så mycket fördelar med dem med andra ord!
    jag kan tyvärr inte ha vanliga p-piller annars hade jag velar ha det.
    tänk va smidigt det hade varit om det va tvärt om, man tog ett piller när man ville ha barn och innan det slapp man fundera på det :P

     
    Många är supernöjda på Cerazette. Min lillasyster bland andra..
    Men för mig funkade det inte.

    Hormonfritt is the shit!
  • Anonym (P-Pil­lraren­!)
    Äldre 21 Mar 16:36
    #5

    Är det själva insättningen som gör ont med spiralen? 

  • Anonym
    Äldre 21 Mar 16:41
    #6

    Jag mådde inte alls bra när jag åt Cerazette. Jag slapp visserligen blödningar helt, det var ett stort plus tycker jag, men jag var ledsen och nedstämd samt gick upp nästan 20kg i vikt på bara ca 3 månader. Nej, jag fortsatte inte alls med de tabletterna.

    Jag vet dock att de fungerar jättebra för många andra, så jag säger inte att du inte ska pröva, för de kan ju bli väldigt bra för dig :) Tänk dock på att det tar ett par månader innan det har stabiliserat sig och under den tiden kan man känna av alla möjliga biverkningar, som sedan försvinner.

  • sofi 88
    Äldre 21 Mar 16:44
    #7

    Jag tycker inte du ska gå in med inställningen att detta preventivmedlet får jag säkert biverkningar av. Det är väldigt individuellt hur det funkar, vissa älskar en viss sort, andra hatar den. Men en sak är nästan 100 % säkert och det är att om du letar efter förändringar, positiva eller negativa kommer du hitta dem, tankens kraft är stark.... Så käka dem tre månader och funkar det inte, byt, annars kör på och var glad att du hittat rätt sort för dig! Detta kommer från någon som bytt preventivmedel sisådär 10 gånger.... 

  • sofi 88
    Äldre 21 Mar 16:45
    #8

    Btw, när jag käkade cerazette gick jag ner 5 kg i vikt på ett par månader, och jag var inte överviktig innan :) 

  • Yez
    Äldre 21 Mar 16:48
    #9
    Anonym (P-Pillraren!) skrev 2012-03-21 16:36:20 följande:
    Är det själva insättningen som gör ont med spiralen?
    Jepps, isättningen gör ont sen sitter den där och du känner inte ens av den.. Eller det är möjligt att känna av den men då måste du anstränga dig för att kunna känna "trådarna".
  • Anonym (P-Pil­lraren­!)
    Äldre 21 Mar 16:53
    #10

    Ont i de minuterna det tar att sätt in den eller i 4 veckor efter oxå? :P

Svar på tråden P-piller frågor!