• Carini­s
    Äldre 20 Mar 15:34
    2151 visningar
    9 svar
    9
    2151

    Midssommarbröllop

    Hej. Är helt ny här inne. Är nyfiken på om nån ska gifta sig på midssommarafton eller har gjort det??

  • Svar på tråden Midssommarbröllop
  • Äldre 20 Mar 19:52
    #1

    Jag och min sambo ska gifta oss på midsommar iår. 


  • Äldre 20 Mar 20:25
    #2

    Vi har också en tanke på midsommarbröllop! Vi vill ha ett litet bröllop och egentligen är tanken grillbuffé i en park men tankarna har ändå kommit tillbaka på midsommarbröllop med sillbuffé, färskpotatis och jordgubbstårta men som sagt vi är inte helt säkra än (och med tanke på att klockan tickar får ni gärna vara med att bestämma haha)


    Vad kan man mer ha som är just midsommar? Nubbesånger och midsommarkrans-dans kommer vi säkert ha med men det är inte direkt oss. Hur ska ni ha? Kyrka eller utomhus? Gäster? Budget?

  • Äldre 20 Mar 20:32
    #3

    Vi ska ha midsommarbuffe alltså typ julbord.
    Våran näbb och ringbärare kommer vara dom som kommer ha midsommarkransar om än smala sådana.
    i kommer gifta oss borgerligt i eskilstuna stadshus. Kommer ca 40 gäster och vi har en budget på 65.000kr.
    Svåraste jag tyckte var att hitta en bra lokal, menar alla mysiga ställen vid vatten och sånt är ju ofta upptagna med midsommarfirande för allmänheten. Då letade jag ändå 1 år innan våran dag.

    Man får ju tänka på att midsommar är ju en av de dagar som det verkligen kan vara dåligt väder, även om resten av juni är kanon brukar ju midsommar alltid ha nån regnskur eller är kallt. 


  • Carini­s
    Äldre 20 Mar 21:21
    #4

    Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ha festen ute eller i lokal, lite riskabelt ute kanske.... Men det hade varit mysigt. Men det blir nog lokal. Har två dagar till på oss att bestämma.
    Vi ska också ha buffé. Men mer midssomar inpererat blir det nog inte, inte vad vi kommit på än iallafall.

  • Äldre 20 Mar 21:41
    #5

    Vi gifter oss på midsommarafton, kyrkligt.


    Festen har vi sedan på en restaurang med stora fönster mot vattnet och en stor brygga som delvis har tak (segelduk).


     


    Vi ska ha en klassiker till förrätt (sill, färskpotatis, gräddfil, gräslök, öl & snaps) samt jordgubbar & glass till efterrätt. Det är väl det mest midsommaraktiga vi ska ha förutom min brudbukett som kommer innehålla både prästkragar & blåklint.


     


    Här finns lite bilder från restaurangen: http://gastrogate.com/restaurang/ostermalarstrandskrog


     

  • sho
    Äldre 20 Mar 22:21
    #6

    Hej!
    Vi gifter oss på midsommarafton :) Kommer oxå ha en buffé som är midsommar inspirerad med ca 80gäster :)
    Festen kommer dock hållas i en skolmatsal som vi kommer dekorera ljust & fint :) Finns inte så många lokaler som rymmer så många gäster där vi bor!


    Vi gifter oss kyrkligt & budgeten vi hade från början var ca 40.000 men den sprack ganska fort så vi tror vi kommer sluta på kring 60.000.


    Vad ha i tänkt ha på eran buffé? :)

  • Äldre 20 Mar 22:36
    #7

    Janssons frestelse, Köttbullar, Yankeelax eller rosepepparlax med sås, Prinskorv, Skinka, Färsk potatis, Västerbottenpaj, Gravad lax med hovmästarsås, Sill; inlagd, senap & vitlök, Ägg med räkor, Rödbetssallad, Gräddfil & gräslök, Sallad, Bröd, Ostar, Vindruvor 

    fler förslag?


  • Carini­s
    Äldre 26 Mar 08:04
    #8

    Vad har ni tänkt att ha för vin till er buffé??

  • Äldre 27 Mar 13:04
    #9

    lär väl bli någe lättdrucket, är ingen vinmänniska själv, men hört att Chill Out ska vara gott och prisvärt.


Svar på tråden Midssommarbröllop