• Marylojs

Vilket hotell för bröllopsnatten nära Västerås?

Jag jagar hotellrum för bröllopsnatten och står lite och stampar. Har bokat ett superiorrum på Stadshotellet, deras sviter var redan bokade, men skulle allra helst ha en svit med dubbelbad på ett schysst hotell. 

Någon som har några bra förslag? 

• Svar på tråden Vilket hotell för bröllopsnatten nära Västerås?
  • Chicita

Hur långt ifrån Västerås?

Funkar Eskilstuna?
    Clarion Collection Bolinder Munktell är jättefint. Vi har bott där minst en gång per år dom senaste 6 åren eftersom min släkt är från Eskilstuna (jag med då Flört) men att ingen har plats för oss hemma hos sig när vi kommer och hälsar på...
    http://www.choicehotels.se/choice/sv/eskilstuna-hotel-collection-se027-sv?cid=1136947&tab=0

Annars tyckte jag att Hotell Etage var rätt ok, men jag vet inte vad dom har för typer av rum. Och jag har bara bott där en gång. 
    http://www.choicehotels.se/choice/sv/vasteras-hotel-collection-se049-sv?cid=1137274&tab=0 

• Marylojs
    Chicita skrev 2012-03-20 13:25:25 följande:
    Hur långt ifrån Västerås?

Funkar Eskilstuna?
    Clarion Collection Bolinder Munktell är jättefint. Vi har bott där minst en gång per år dom senaste 6 åren eftersom min släkt är från Eskilstuna (jag med då Flört) men att ingen har plats för oss hemma hos sig när vi kommer och hälsar på...
    www.choicehotels.se/choice/sv/eskilstuna-hote...

Annars tyckte jag att Hotell Etage var rätt ok, men jag vet inte vad dom har för typer av rum. Och jag har bara bott där en gång. 
    www.choicehotels.se/choice/sv/vasteras-hotel-... 
    Tack för svar!

Lite väl långt ifrån tyvärr, då vi har festen på landet mellan Enköping och Västerås och bara ska ta taxi till hotellet och sedan tillbaka till Enköping dagen därpå.

M2B föreslog dock att vi skulle ta det rum vi har och boka en minismekmånad helgen därpå på ett schysst spahotell/herrgård istället och njuta ordentligt av det. Så, tips på sådana ställen, någon?  
  • FruNovember

Åh, titta på sätra brunn,
    dit ska vi på en långelg efter bröllopet tror jag,
    så himla mysigt! :)
    www.satrabrunn.se/

• Marylojs
    FruNovember skrev 2012-03-20 14:30:21 följande:
    Åh, titta på sätra brunn,
    dit ska vi på en långelg efter bröllopet tror jag,
    så himla mysigt! :)
    www.satrabrunn.se/
    Tack! Ser lovande ut. Fler förslag?
  • Juni 2012

Synd att Eskilstuna var för långt, men jag tipsar ändå om Sundbyholms Slott. Mina föräldrar bodde där efter sin vigsel (2002), det var kanonfint!
    Jacuzzi, kandelabrar i badrummet, små hjärtformade badbomber, röd badolja och grejer.
    Till middagen på kvällen var det en tjej som spelade harpa i matsalen, otroligt annorlunda och vackert med dessa spröda toner.

Frukostbuffén i källarenvalvet var fantasktisk, den också.  Solig

Promenera i slottsträdgården och titta på alla vackra båtar i hamnen. Dessutom har de afternoon tea.

Ibland har de konserter också, vet att bl.a. Lars Winnerbäck har spelat där.

• Marylojs

Sundbyholms slott kan ju bli perfekt för helgen efter, tack för tipset!

• Chicita

Åh men varför glömmer jag alltid Sundbyholms slott??? Skrikandes
    Nu har jag inte varit där på väldigt väldigt många år. Men vi firade farmors 80-årsdag där och jag har också varit på otaliga skolresor dit när jag bodde i Eskilstuna *hihi*

Att bo på slottet är ju inget man gör varje dag direkt. Så det är verkligen en upplevelse. 

• sofiasmamma

Skrapan har riktigt häftiga sviter och det är nog värt med ett vanligt rum också, bara ni får utsikten!! Vi skulle nog ha valt Skrapan om vi inte bestämt oss för att sova hemma. :)

Svar på tråden Vilket hotell för bröllopsnatten nära Västerås?