• chrpe

    Val av florist

    Hur har ni valt florist? De med gott rykte, de som ligger nära till hand, de som är billiga etc. Bit tokig men jag vet inte hur jag ska kunna välja. Kom gärna med tips i Lund, Lomma, Malmö trakterna!

  • Svar på tråden Val av florist
  • teddy

    Priset e ju rätt avgörande om du frågar mig...! Men klart man vill att hon/han ska va duktig me... Har dock inga tips till dig tyvärr...

  • aviman

    Jag bor inte i de trakterna du söker, men jag har valt florist efter känsla... Min florist har några dagar i veckan även trädgårsterapi (där jag själv också medverkat en sommar) och känner mig och jag kan inte önska mig att någon annan som hjälpt mig så mycket lägger ner tid och energi på min brudbukett. Höjden av kärlek, känner jag.

    Jag väljer med känsla. Alltså den som jag tror kommer lägga ner mest tid och kärlek på sitt hantverk. De buketterna tycker jag alltid är finast! 

  • chrpe

    Ja, men i Lund och Malmö finns det ju 100-tals florister och jag vet inte ens vart jag ska börja leta.
    Börjar faktiskt känna lite panik...puuh

  • teddy

    Känner du inte nån som känner nån som... ;) Där du kan börja i alla fall!

  • sagoprinsessa

    Jag valde florist efter att det ska vara praktiskt då jag inte vet ett skvatt om någon i min staden. Så valde den som är närmast smink och hår så att det ska gå snabbt och lätt att plocka ut buketterna Glad

  • Pyttsan

    Jag väljer den billigaste. Kommer från ett litet ställe, finns egentligen bara 3 firmor och jag tycker alla är duktiga. Har inte sett nåt slarvigt eller fult som de gjort, så då går jag på pris. Dessutom fick jag jättetrevligt bemötande, hon verkade glad och kreativ, så jag håller mig till henne, fast jag inte talat desto mer med de andra. 

    Surfa runt och bestäm för dig själv hur mycket du är villig att betala, sen frågar du den som ligger bra till. Får du bra bemötande, deras saker i album verkar fina och priset är inom ramen för vad du tänkt-kör på! Annars har du ju alla möjligheter att bara gå till nästa. I en så stor stad hittar man säkert alltid nån som är aningen billigare, men i samm område kan man räkna med att de antagligen håller ungefär samma priser.  

  • Anne-sofie875
    chrpe skrev 2012-03-19 22:13:01 följande:
    Vad brukar en bukett ligga på?
    kostnaden för brudbuketter kan variera kraftigt som beror på vilka blomsorter du väljer och om du väljer att binda den i hållare eller i handen och så klart storleken o formen. du kan få en bukett för 300kr upp till 3500kr men det vanligaste är 800kr-1200kr. Men callor, orkideer och hortensia brukar ligga lite högre i priset och även ibland röda rosor men det kan du fråga hos floristen. Euro florist butikerna kan ibland ligga något lägre i pris än interflora.
Svar på tråden Val av florist