• Bröllo­p20120­6
    Äldre 16 Mar 16:02
    11645 visningar
    25 svar
    25
    11645

    Något gammalt, lånat och blått?

    Halloj! Är det någon här inne som följer "traditionen" något gammalt, något nytt, något lånat och något blått? Och vad tänker ni ha i varje kategori? Något nytt: blir min brudklänning. Något gammalt: blir ett par örhängen jag haft länge. Något blått: vet jag inte än, kanske det blåa rosetten på den där grejen man har på låret( som jag inte hittar namnet på) Något lånat: vet jag inte alls vad man kan ha. Inte för att jag slaviskt tänker följa dessa "regler" eller vad man nu ska kalla det, utan jag tycker det är en kul grej.

  • Svar på tråden Något gammalt, lånat och blått?
  • 120509
    Äldre 16 Mar 16:14
    #1

    Jag hade också ett sådant där strumpeband, med en liten blå rosett mitt i allt rysch. Bröllopsklänningen var ny, fast nu tycker jag det var lite dumt egentligen, bara använd en gång? Nu är det ju inne med vintage, varför inte en "gammal" klänning? om du gillar att bygga vidare på den stilen?
    Det som många lånar brukar vara den lilla "chica" handväskan! Kolla runt bland kompisar, vem som har något som är litet, blingbling, men ändå rymmer "first aid kit" till din stora dag!

  • Äldre 16 Mar 18:26
    #2

    Japp, jag vill följa den traditionen lite, mest för att jag tycker att det är lite roligt. Kommer att ha ett par skor med blåa ränder, ett lånat halsband, en ny klänning och ett par gamla örhängen. Hoppar nog dock över "And a silver sixpence in her shoe". Flört


  • livet är bra fint ändå
    Äldre 16 Mar 18:38
    #3

    Någon som vet om en sak kan vara flera saker på samma gång? Jag har ett gammalt halsband som har en blå sten i sig som jag lånar av mormor, räcker det då? :)

  • åsisse­n
    Äldre 16 Mar 18:39
    #4

    Jag tänkte också följa traditionen. Klänningen liksom skorna är nya, givetvis även underkläderna o.s.v så den kategorin kan vi nog alla skriva under på är lättast. Något blått hos mig var också enkelt, jag har en klänning från Romantica vilka alltid syr en blå ros på en av underkläningarna eller underkjolar kanske det heter, jag vet inte riktigt, men det är praktiskt för då fylls den kategorin upp direkt. Sedan ska jag låna min mammas slöja som hon hade vilken ju är gammal och också är lånad, undras om en sak får bli flera på det viset? Tja det händer säkert inget hemskt för det, eller vad tror ni? Kanske måste hitta något annat som är antingen gammalt eller lånat ;)

  • Äldre 17 Mar 07:43
    #5

    Jag kommer köra på hela stilen...


    Något nytt är min klänning.


    Något blått- Stumpeband..


    Något gammalt letar jag efter.


    även så med det lånade.

  • TheAnd­ieGirl
    Äldre 17 Mar 09:02
    #6

    Men har jag fått allt om bakfoten? Jag har alltid trott att det är dom här 5 sakerna man ska ha på sig :) Någonting Blått Någonting Fått Någonting Nytt Någonting Gammalt Och någonting Lånat??? Jag trodde det... Har jag fel?? Isånnafall blir jag bara lättad:))hehehe Något nytt är ett par trosor som jag har fått av min mor, min M2b fick matchande kallingar;) heheh Något blått blir mina skor, något gammalt, tänkte jag ta örhängen eller en B-H Något fått är ett gammalt pärlhalsband som jag har ärft, det har gått till alla flickor i släkten. Något lånat blir nog tiaran, som min tärna hade när hon gifte sig:) Väl mött Andie

  • durras­flikka
    Äldre 17 Mar 13:53
    #7

    Nytt: Min vigselring
    Gammalt: Ett halsband som ska vara i min bukett
    Blått: 1 par örhängen
    Lånat: vet jag inte än..


  • Joanna Marie
    Äldre 17 Mar 14:00
    #8

    Jag kör det engelska something old, something new, something borrowed someting blue.
    Old - Pärlörhängen och halsband som min mormor hade på sitt bröllop
    New - Blir ju klänningen och skorna
    Borrowed - Lånar pärlsmycken att ha i håret av min vän
    Blue - Sömmerskan sa att hon brukar sy in något blått i klänningen men jag tänkte nog ha som många nämnt innan ett blått strumpeband och kanske blåa detaljer på underkläderna

    Jag tänker inte lägga mynt i skorna men tänker spara översta tårtan till ett års dagen och kasta bukett (och m2b ska väl kasta strumpeband)

  • Bröllo­p20120­6
    Äldre 17 Mar 19:00
    #9

    Joanna Marie: ska du spara översta tårtbiten ett helt år? Ska ni inte alls skära i den på ert bröllop då? Å blir inte tårtan möglig efter en tid? Jag har nog fixat alla delarna förutom kategorin lånat, vet fortf inte vad jag ska få in där. Hm får tänka vidare på den kategorin. Kul å läsa om era val:)

  • Green
    Äldre 18 Mar 19:13
    #10

    Tårta brukar gå bra att frysa Flört

Svar på tråden Något gammalt, lånat och blått?