• Krila
    Äldre 16 Mar 12:43
    2196 visningar
    7 svar
    7
    2196

    Bjuda låtsasmamma eller pappas nya?

    Vi planerar bröllop nästa sommar och jag är lite fundersam över vilka jag ska bjuda.

    Sedan jag var 3 år tills jag var runt 22 år så levde min pappa med en kvinna som jag fortfarande kallar för min låtsasmamma och fortfarade träffar och umgås med.

    Sedan 2-3 år tillbaka har min pappa en ny. Dom bor inte ihop och jag kan räkna gångerna jag träffat henne på en hand. Jag tycker mycket om henne men jag vill hellre ha min låtsasmamma där. Jag skulle kunna bjuda båda, men då kommer inte "den nya" dyka upp. Och OM hon gör det så är jag rädd att det blir en konstig stämning.

    Jag vill ju samtidigt inte låta bli att bjuda "den nya". Ska jag bjuda båda och hoppas på att dom är mogna nog att bita ihop under kvällen?=P

  • Svar på tråden Bjuda låtsasmamma eller pappas nya?
  • sabz
    Äldre 16 Mar 12:44
    #1

    Bjud båda men placera dom vid olika bord bara :D

  • aniara
    Äldre 16 Mar 12:48
    #2

    Bjud båda så får de själva avgöra om de vill komma eller inte.

  • Krila
    Äldre 16 Mar 12:50
    #3

    Haha ja de skulle va kul att sätta dom vid samma;)

    Som förra året då min bästa kompis gifte sig. Hon är även mitt exs syster så vi båda med respektive gick på bröllopet. Det var ingen bordsplacering och när jag skulle sätta mig fanns det bara plats mittemot mitt ex och hans nya! Det var TORTYR!=P Det var et otrevligt uppbrott mellan oss och relationen var infekterad mellan oss alla. Men det var bara att bita ihop!

    Men det blir nog bordsplacering för oss för att undvika sådana händelser;)

  • Strawb­erry
    Äldre 16 Mar 13:04
    #4

    Bjud båda och placera långt ifrån varandra så ska det nog gå bra. Väljer din pappas nya att inte komma är det hennes beslut och du har i alla fall visat att du vill ha henne där.

  • Äldre 16 Mar 13:14
    #5

    Bjud båda, så kan de själva välja om de vill komma eller ej.

  • Äldre 16 Mar 13:16
    #6

    Min låtsasmamma, som pappa varit tillsammans med sen jag var 11 (jag fyller 21 i år) gick bort för ett år sen, väldigt hastigt (det gick på ett par timmar från att hon var helt frisk) - i min värld så är hon fortfarande min låtsasmamma och jag skulle göra allt för att ha henne på vårt bröllop, som för tillfället inte har något datum, men sommaren 2013 känns lämpligt.

    Pappa har träffat en ny. Jag och m2b hävdar att det är ett rebound, men de tittar på hus nu (efter 7 månader) så jag vet inte riktigt. Jag har ju ingen "ex låtsasmamma" som kan komma - men hade situationen varit sån så hade jag definitivt bjudit henne. Hon är ju din vän/förälder/whatever. Men jag hade nog valt att bjuda pappas nya också, sen om hon vill komma eller inte är väl upp till henne. Och jag hade inte satt dem vid samma bord, men risken är att det blir konstigt om man inte bjuder den nya och den gamla vill man ju ha där...

  • Äldre 16 Mar 13:39
    #7

    Jag har två vänner (eller tja jag har börjat fasa ut dom lite nu, men än så länge så räknar jag dom som vänner) som aldrig kommer på någonting.
    Men jag bjuder dom alltid ändå. Även om det är saker jag vet att dom inte vill vara med på av olika anledningar.

    Jag tycker inte att det är upp till mig själv att bestämma att dom inte vill komma.
    Det är bättre att dom säger nej och blir sura över att jag frågade. Än att jag inte frågar och dom blir sura över att jag inte räknade med att dom ville... 

Svar på tråden Bjuda låtsasmamma eller pappas nya?