• ECO wedding

Tappat bort min förlovningsring

Detta är väl främst lite av en prata av mig tråd, förlovade mig för några år sedan med min drömman och fick en förlovningsring de har haft i släkten i åsskilliga generationer, den är helt täckt med diamanter och är dessutom antik.Faktumet att jag fick ringen betydde så otroligt mycket och jag såg det verkligen som världens ära och den har ett så enormt affektionsvärde för mig.

Nu till saken, då den är antik tar jag alltid av mig dne när jag diskar, lägger den alltid i samma jeansficka och tar alltid på den direkt efter. Men för ungefär en vecka sedan efter disken stoppade jag ner handen för att ta upp ringen och upptäckte att den saknades, har vänt upp och ned på hela huset och den kan ligga vart som helst, hade varit ute en del också med sopor och handlat och så. Min blivande är inte alls sur på mig, han säger bara att jag inte menade det och det kommer gå bra, vi hittar den säkert. Men jag vill egentligen bara att han ska skälla på mig, känner mig så hemsk, den har överlevt alla dessa generationer och jag slarvar bort den, vet inte vad jag ska ta mig till, jag förtjänar inte honom, jag bara gråter och gråter.

• Svar på tråden Tappat bort min förlovningsring
  • durrasflikka

Fy vad tråkigt. Men jag är säker på att ni hittar den. Har du pratat med affären du ahr handlat i om de har hittat den? Vet en som blev av med sin förlovningsring när de byggde deras hus. Hon var säker på att hon inte hade den på sig när de håll på där ute, men plötsligt samma dag de skulle köpa en ny ring till henne så ser han att det glittrar till när han håller på med en sandhög. Han gick närmare och där var hennes ring. :) Jag är säker på att ni hittar den när ni minst anar. Har ni kollat i vattenlåset?

• ECO wedding
    durrasflikka skrev 2012-03-15 21:14:08 följande:
    Fy vad tråkigt. Men jag är säker på att ni hittar den. Har du pratat med affären du ahr handlat i om de har hittat den? Vet en som blev av med sin förlovningsring när de byggde deras hus. Hon var säker på att hon inte hade den på sig när de håll på där ute, men plötsligt samma dag de skulle köpa en ny ring till henne så ser han att det glittrar till när han håller på med en sandhög. Han gick närmare och där var hennes ring. :) Jag är säker på att ni hittar den när ni minst anar. Har ni kollat i vattenlåset?

Tack för uppmuntringen, det känns verkligen som man har vänt upp och ner på hela huset, har till och med krypt runt på alla fyra i trädgården helt desperat efter att hitta den. En sak är säker i alla fall, när/om jag hittar den kommer jag försäkra den, inget skulle någonsin kunna ersätta affektionsvärdet men det vore i alla fall något.

Vilken tur den tjejen hade som hittade ringen, det är otrolgit hur ödet kan slå till i rätt sekund ibland.

• ECO wedding

Bara för skojs skull tänkte jag skriva att idag hittade jag min ring, 4 månader senare. Det låg i botten av tvättkorgen och jag inser att jag måste tvätta oftare.

• Principisessan
    ECO wedding skrev 2012-07-28 22:25:02 följande:
    Bara för skojs skull tänkte jag skriva att idag hittade jag min ring, 4 månader senare. Det låg i botten av tvättkorgen och jag inser att jag måste tvätta oftare.
    ooh vilken tur!! :) 
  • Pyttsan

Vad härligt att den kom fram!! Solig

• Dalatösen

Då var det meningen att den skulle komma tillrätta igen! Kom ihåg att försäkra den som du tänkt.

• Chicita

Grattis Glad

Och för den delen... Jag har (innan vi flyttade till huset och jag bestämde mig för att det inte fick förekomma något mer) också alltid sånt där längst ner i botten av tvättkorgen som inte följer med i tvätten.
    Typ enstaka stickade tröjor eller annat som måste tvättas på annat sätt än resten av kläderna.
    Så du är inte ensam om det Tungan ute 

• Tessa

Härligt att den dök upp igen! Finns inget som är så hemskt att förlora som något med affektionsvärde.

Ett tips är att istället skaffa ett halsband att hänga ringen på när du inte kan ha på den. Är mindre risk att den försvinner från en kedja än i jeansfickan.  

• Green

Kan bara gissa mig till vilket glädjetjut det blev när du hittade ringen Solig

Ett annat tips är att ha en krok en bit upp på väggen vid diskbänken (på ett ställe man inte kommer åt av misstag) och så hänger man ringen där när diskar.

Svar på tråden Tappat bort min förlovningsring