• Fröken Emma

OJ!! Vart ska det sluta?

Hej alla vänner, nu bara måste jag skriva av mig lite till er och vill gärna ha lite uppmuntran.

Det började i slutet av februari då vi kom hem från en lång och skön semester. En förtidig bröllopsresa kan man säga eftersom vi gifter oss i augusti och hinner inte komma iväg då.

Men iaf...när vi kommer hem får vi reda på att min 90åriga mormor har drabbats av bröstcancer! Godartad och inte ärftlig, men tanten är ju 90 så hur kommer hon klara en opration?!?!
    Men allt gick till en början bra, men redan efter ett dyg upptäcker dom att hon har förlorat för mycket blod och det blir ny akutopration. Även det klarar hon bra och en vecka senare är hon hemma igen.

Samtidigt håler vi på att letar hus och har hittat en tomt vi så gärna vill ha, Budgivningen går segt men över helgen leder vi och tror att vi ska får skriva kontrakt på måndagen (samma dag som min mormor kommer hem) Men tre timmar innan ringer mäklaren och säger att ett högre bud har kommmit in och att säljaren har acepterat det. FAAN va lack jag blev. Så här får det bara inte gå till då budgivningen hållt på i nästa tre veckor!! Den längsta vi iaf har varit med om.
    Dan efter drar jag med jobbet till annan stad på tredagars konferans, men på kvällen så ringer mäklaren igen och meddelar att köparen dragit sig ur och om vi är intresserade kan vi komma direkt och skriva pappaer. Förklarar att jag inte kan då jag inte är hemma....Så nu håller vi återigen tummarna en helg att inget nytt bud komer in för på måndag har vi bokat möte med mäklaren kl 9. Så snälla håll i tummarna.

Igår, onsdag, åker mamma till vc för att hon har mått illa och kännt yrsel en vecka. Det blir sjukhuset nästa och idag kom beskedet att hon har kanser i äggstockarn!! bara 10 dagar efter att mormor har opererats.
    Så nu är det massa prover och vi måste vänta och se till på onsdag på resultaten.
    Samtidigt är jag nu på väg hem igen..

Får ett smatal att en lokal vi länge velat ha till vårt bröllop i augusti har blivit ledig, och till ett mycket bra pris!! Så nu måste vi hitta en tid att åka dit och titta. Vilken lycka vill jag låva!!! Helt underbar lada med allt vi verkligen velat ha!!

Snacka om en känslomässig berg och dalbana!!.

Det är vår hektiskaste månad på jobbet med konferanser, mässor och andra åtaganden. Och så allt detta mitt i allt. Jag är en person med otroligt mycket energi och kan ha flera hundra bollar i luften, men nu känns det snart som om jag tappar alla!! Får ta o lägga alla i en påse och plocka upp en i taget.

Nästa vecka är det förhoppningsvis kontraktskrivning på måndag, möten på jobbet. Tisdag och onsdag utbildning, onsdag mamma läker, torsdag mässa, och fredag till söndag ska vi på bröllop. Där emellan ska jag ta hand om mina två underbara barn, en kompis som mår ganska dåligt och hjälpa en kusin att flytta... Om det ara ändå var den veckan men dom två nästkommande veckorna ser inte mycket bättre ut!

Oj va skönt att få ha skrivit av sig och försökt att strukturera upp allt.
    Har världens goaste familj o det är jag verkligen glad för!!

• Svar på tråden OJ!! Vart ska det sluta?
  • Lilique

Oj, jäklar i min lilla låda vad mycket ni varit med om!

Håller alla tummar och tår både för din mamma, mormor och för att ni får huset!

Ibland är det verkligen skönt att bara kunna skriva av sig

• Styrka

Instämmer med ovanstående talare!

Shit, vilken resa du gör just nu! Vill bara påminna om att det är okej att säga nej och trycka på pausknappen ibland. Bränn inte ut dig, det är inte värt det.

Skönt att det strömmar in goda nyheter bland alla bomber, det måste kännas som andningshål! Så typiskt livet, eller hur? Lycka till med allt som står framför dig!

• Chicita

Ni verkar ha hamnat i samma bergockdalbana som vi gjorde när vi letade tomt.

¤ Först förlorade vi en budgivning på ett hus vi ville ha (färdigt, bara flytta in).
    ¤ Sen fick jag en oväntad lönebonus.
    ¤ Budgivningen på vår tomt förlorade vi...
    ¤ Men efter 1 vecka ringer mäklaren och säger att vi kan få köpa den 30000:- billigare än vårt slutbud, pga att vinnaren hittat så många fel i huset som stod på tomten så hade denne backat ut. Helt ok för oss, vi skulle ju inte ha huset Flört 
    ¤ Dagen efter blir min väska stulen på jobbet - den var i ett rum innanför receptionsområdet. Det brukar alltid vara minst en person där, men denna dag stod jag och diskade i bar-köket pga att killen som jobbat natt inte hade gjort det han skulle, husfrun var ute på ett ärende och konferensvärdinnan var iväg och hämtade mat (semestertider så det var bara vi)...
    ¤ Makens bank slarvade bort vår låneansökan 3 ggr... jepp 3 ggr... Vi hade ett lånelöfte som vi hade använt för att bjuda men nu blev det ju panik...
    ¤ Men min bank tog över honom till sig och gav oss lånet till betydligt bättre ränta. 
    ¤ Ett rådjur springer ut framför vår bil 2 dagar innan vi ska till Gotland
    ¤ Men våra underbara svärföräldrar lånar ut sin ena bil, bara att ta sig upp 18 mil för att hämta den Flört 
    ¤ Vi blev uppgraderade på hotellet på Gotland *Jippi*
    ¤ Våra båtbiljetter hem var felbokade (stod rätt på min bekräftelse, så vi fick åka ändå. Det var deras system som felade) men nervkittlande.
    ¤ När vi kommer hem har jag 4 meddelanden på telefonsvararen från någon som hittat min väska där allt utom telefonen och bankkortet var kvar

Det verkar som att något dåligt måste hända för att något bra ska hända sen...
    Nu är dina "ner-punkter" betydligt värre än mina och jag vill inte på något sätt jämföra mig med dig.
    Men jag ville visa att du inte är ensam. Det verkar vara så universum fungerar för vissa Glad 
    Kram på dig 

Svar på tråden OJ!! Vart ska det sluta?