teddy skrev 2012-03-15 20:26:29 följande:
Det bästa tipset jag fick när jag slängde ut nästan samma fråga var fotografering av gästerna! :)
så man inte missar någon som är med... :)
Man kan ju göra en lite kul grej av de lixom...
Och där skulle min kväll vara förstörd...
Jag hatar att vara med på bild och vill absolut inte tvingas till det. Jag mår så dåligt av att behöva ta foton för legitimation och liknande att jag spyr blod dagarna innan.
Att få höra att jag måste ställa upp på bild för att brudparet vill ha kort på mig skulle göra att jag låste in mig på toa och grinade hela pausen. Det är en sak om man råkar hamna med på en bild nånstans. Men det där med att ställa upp sig och bli fotograferad... hugaligen
Jag var livrädd för att få bilderna efter bröllopet. Men jag älskar dom flesta (speciellt när jag fått smälta dom lite) och jag visar faktiskt gärna upp dom. Och det är ytterst ovanligt för mig.
Svärmor har en bild från första påsken jag var med på (första gången maken tog hem en tjej så det måste ju förevigas

) Och jag blir gråtfärdig varje gång jag ser kortet... Så nu när hon vet hur illa jag mår när det gäller kort så har hon slutat visa upp dom bilderna när det kommer folk...
Jag har alltid varit så, även när jag var riktigt liten. Mamma brukade säga att jag lärde mig att krypa för att kunna försvinna ur fokus på kameran
Nikkita bra tänkt... Ni bjuder på er själva. Det tar ingen illa upp över
Rent generellt skulle jag säga att hitta gärna på saker - men låt dom vara frivilliga. En tipspromenad kan vara ett bra alternativ om man vill få ut folk ur lokalen så man kommer åt att rodda om snabbt och enkelt.
Fotografering också. Varför inte rodda upp så att någon antecknar vilket nummer personen har (alltså fotograferingsordning) så att gästen skriver en hälsning på rätt sida i gästboken (om man ska klistra in bilden på motsvarande sida). Typ "du är nr 18, skriv på den sidan"...
Men låt det vara frivilligt om man vill fotas - alternativet kan vara att man kan rita ett självporträtt, eller skriva en dikt eller något annat där bilden skulle ha suttit.
Det finns många som mår riktigt dåligt över saker som andra tycker är en bagatell.
Och det där "men du får väl ställa upp" kan kännas nästan som mobbing, för man känner sig så dum och elak utöver dom ångestkänslor man redan har - då man känner att man förstör för alla andra om man inte "offrar sig"...