• glöckler

Roliga traditioner under festen, Tips!

Hej Jag och min m2b ska gifta oss på midsommar afton i år, jag behöver nu lite hjälp med tips på roliga traditioner och partyhöjare att ha under middagen och festen. Typ som att när brudgummen lämnnar rummet så får alla killar resa sig och ge bruden en puss på kinden och liknande traditioner.

Tack på förhans för er hjälp!

• Svar på tråden Roliga traditioner under festen, Tips!
  • ECO wedding

Varje gång någon klingar på glaset ska brudparet ställa sig på stolarna och kyssas.

Om ni ska ha presentöppning under festen kan ni ha ett låtsaspaket som skickas mellan alla och den sista personen innan brudparet tappar den i golvet och man hör glas krossas. Det är då man förklarar att det var ett skämt.

Bröllopsbingo är väl inte direkt en tradition men kan helt klart förhöja stämmningen

Allsång kan också förhöja stämningen

Även att kasta buketten till alla singlar kan vara en jätterolig tradition

• fayefaye

Kul! Skulle också vilja veta :D

• caruba

Och trampar gästerna i golvet så ska brudparet under bordet och kyssas. ;0)

• 120509

Vid mitt eget bröllop fick vi båda ta av oss skorna och ställa oss upp på varsin stol med ryggen mot varandra, med en svart och en vit brudsko vardera, som vi skulle höja upp den ena som svar. Sedan var det frågesport, med ett helt batteri frågor av typen: vem tog initiativet till första träffen? vem är mest romantisk? vem dukar frukost på mornarna? vem bäddar sängen/dammsuger etc..? Många roliga skratt, när vi skulle bortförklara att vi hade olika uppfattning. Men vitsen var att se att vi var förvånansvärt enstämmiga!!
    Så vi blev helt klart  "certifierade" att vi skulle komma att "leva lyckliga i alla våra dagar", och fick stiligt diplom, som de hade förberett (överraskning av kompisar!). Både vi och gästerna hade urkul!

• Nikkita

Motsvarigheten till att kasta buketten:

Har du strumpeband kan din blivande ta av dig det med tänderna för att sedan kasta till singel killarna.

Svar på tråden Roliga traditioner under festen, Tips!