• Junibr­ud1206­09
    Äldre 12 Mar 22:02
    5249 visningar
    12 svar
    12
    5249

    Lila rosor?

    Hej! Jag har ett problem! Jag såg på internet att lila rosor betyder "kärlek vid första ögonkastet" och de var så klockrent för mig och min blivande man, men nu till mitt problem, jag har ingen aning om vart man kan få tag i lila rosor, finns jättemånga fina bilder på lila rosor på Google.se och liknande sidor men kan inte hitta dom i verkligheten. Om det är någon som sett lila rosor får ni gärna skriva, åker i princip till vilken stad i Sverige som helst bara jag får mina lila rosor. Och sen undrar jag om ni har någon aning om vad dom kan kosta? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Lila rosor?
  • Äldre 12 Mar 22:09
    #1

    Gå in i en blomsteraffär och beställ! Fins många lila sorter :) De största brukar kosta runt 35-40 kr styck beroende på vart du bor.

    Oceans song, blue curiosa, cool water är några exempel på lila rosor.

    // Lisa

  • Äldre 12 Mar 23:47
    #2

    I mitt bildgalleri har jag lagt upp en del exempel på blomsorter och rosor har en egen mapp där. Pekar du på bilden så ser du namnet på rosen. Där finns några varianter av rosor i lila nyanser. Emanuelle, Memory Lane och Amnesia har jag för mig.
    Det är precis som sägs ovan, bara att tala med din florist och i god tid beställa blommorna. Ha gärna med dig ett färgprov på den nyans du vill komma så nära som möjligt. Färger ser ofta rätt olika ut på foton och dataskärmar mot verkligheten.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 12 Mar 23:48
    #3

    Just ja, jag skulle ju länka till galleriet också:

    http://www.brollopstorget.se/hem/passionsblomman/galleri.php?pagesize=10&page=4&cur_album=Rosor


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Junibr­ud1206­09
    Äldre 13 Mar 17:06
    #4

    Tack! Då får jag gå till alla blomsterbutiker och kolla om dom har.

  • Aniara­4
    Äldre 13 Mar 17:12
    #5

    Jag hade Ocean song, precis rätt färg för mig! Floristen specificerade i beställningen att de inte fick dra för mycket åt rosa, de kan tydligen variera lite i nyansen.

  • Aniara­4
    Äldre 13 Mar 17:14
    #6
  • EDE
    Äldre 13 Mar 18:46
    #7
    Aniara4 skrev 2012-03-13 17:14:36 följande:
    Här är min bukett med Ocean Song:
    www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/...
    Vilken otroligt vacker bukett!!!
  • Äldre 13 Mar 19:12
    #8
    Junibrud120609 skrev 2012-03-13 17:06:46 följande:
    Tack! Då får jag gå till alla blomsterbutiker och kolla om dom har.
    Det är ju inte säkert att de har dem hemma i ordinarie sortimentet så ofta, men de kan ta hem, det är bara att de pratar med sina leverantörer. Välj en butik där de är trevliga och kvalitetsmedvetna och verkar kunna sitt jobb, blomsorterna fixar man hem utifrån vad man kommer överens med kunden om.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Junibr­ud1206­09
    Äldre 14 Mar 20:19
    #9

    aniara4 det är precis den lila färg jag vill ha!!! Ååhhh tack tack tack!! Imorgon blir de att springa till blomsterbutiken och be dom beställa^^

  • Äldre 14 Mar 21:00
    #10

    Nu kommer jag med samma fråga men med mörkare nyans. Har sett många fina bilder på nätet som TS men inte i verkligheten. 
    Denna nyans skulle jag vilja ha Glad  

  • Äldre 14 Mar 21:51
    #11
    Nikkita skrev 2012-03-14 21:00:10 följande:
    Nu kommer jag med samma fråga men med mörkare nyans. Har sett många fina bilder på nätet som TS men inte i verkligheten. 
    Denna nyans skulle jag vilja ha Glad  
    Jag kan inte på rak arm komma ihåg att jag sett så mörka där jag handlat, men därmed inte sagt att de inte existerar. Det är dock fullt möjligt att det är ljusare rosor som fått dra lila färg (hos odlarna, inte hos floristen), precis som det är med de klarblå rosor som finns. Men det kommer hela tiden nyheter i blomvärlden, så jag tycker du ska be din florist undersöka med leverantörerna vad de säger.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 14 Mar 22:14
    #12
    passionsblomman skrev 2012-03-14 21:51:27 följande:
    Jag kan inte på rak arm komma ihåg att jag sett så mörka där jag handlat, men därmed inte sagt att de inte existerar. Det är dock fullt möjligt att det är ljusare rosor som fått dra lila färg (hos odlarna, inte hos floristen), precis som det är med de klarblå rosor som finns. Men det kommer hela tiden nyheter i blomvärlden, så jag tycker du ska be din florist undersöka med leverantörerna vad de säger.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det ska jag göra, tack för tipset Glad Är inte alls hemma i blommvärlden & har som sagt aldrig sett denna färgen i någon butik. Hoppas verkligen att det går att ordna! Ska se om jag har tid att åka runt imorgon & luska runt Flört
Svar på tråden Lila rosor?