• eosinm­immi
    Äldre 12 Mar 21:36
    2060 visningar
    6 svar
    6
    2060

    Bröllopsresan BOKAD! =)

    Wow börjar kännas riktigt pirrigt allt kring bröllopet!!


    Igår best vi oss för en resa till romantiska Italien, Sorrento! Och kanske något galet kommer vi resa direkt från festen till flygplatsen, man kommer troligen vara galet trött, men jag hoppas jag inte gjort något helt knäppt, eftersom vi kommer flyga kl 6 på morgonen, med ca 1,5 h resa till flygplatsen. Men i min romantiska illussion så är det bäst att åka direkt!


     


    Hur gör ni? Eller hur gjorde ni? Tror ni det blir för stressigt?

  • Svar på tråden Bröllopsresan BOKAD! =)
  • Äldre 12 Mar 21:44
    #1

    Vi ville "landa" lite så vi väntade en vecka...
    Och det var riktigt skönt faktiskt Glad

  • ECO weddin­g
    Äldre 12 Mar 21:45
    #2

    Oh mycket mysigt ställe, om ni aldrig har varit där förr kan jag säga att ni verkligen har något underbart framför er. Ni kommer nog vara ganska trötta men sover förhoppningsvis gott på flyget, och visst är det mysigt att vakna upp i Italien dagen efter bröllopet.


     


    Vi kommer åka vintern efter bröllopet då vi kände att vi alltid drabbas av vinterdepression och hellre sparar det tills dess. Riktigt vart vi ska åka har vi dock inte bestämmt ännu.

  • eosinm­immi
    Äldre 12 Mar 21:52
    #3

    Ja det är ju förstås bra o spara det goa till trista mörkret, men vi ville åka direkt eftersom kanske kanske vi är gravida till vintern! :P Men åhh vad glad jag blir att höra det, jag har letat o letat o letat och Sorrento blev valet, jag har aldrig varit där innan!


    Om ni ska åka på vintern måste jag bara få tipsa om Australiens östkust som vi var i november -11 Helt underbart!!! Vackert, romantiskt och folket är så underbara!

  • eosinm­immi
    Äldre 12 Mar 21:53
    #4
    Chicita skrev 2012-03-12 21:44:09 följande:
    Vi ville "landa" lite så vi väntade en vecka...
    Och det var riktigt skönt faktiskt Glad
    Oups.. det lär vi få erfara om vi borde ha gjort...
  • Äldre 12 Mar 22:07
    #5

    Hade vi åkt direkt så hade jag varit fast i en liten miniby i Italien där ingen pratade engelska (trots garantier om motsatsen innan) med halsfluss.
    Nu hann jag få penicillin innan. Så jag hade "bara" ett virus som kom dagen innan vi åkte, och resterna efter halsflussen kvar Flört 
    (och massa annat tok som hände oss. Så vi gör ett nytt försök på bröllopsresa i månadsskiftet april - maj istället Solig )

    Hoppas att ni har ordnat skjuts till flygplatsen. Av någon utvilad person. Så ni inte riskerar att det händer något pga trötthet där.
    Man är på helspänn hela dagen (och dagarna innan) så när vi la oss på kvällen/ natten så somnade vi som två klubbade oxar Flört 
    Romantiskt är det defenitivt - alltså att vakna och vara i ett annat land och börja sitt liv tillsammans med en gemensam resa. Planera omständigheterna ordentligt bara så blir det bra  

  • Äldre 12 Mar 22:18
    #6

    Vi åkte sex veckor efter brölloptet då vi jobbade fram till att vi åkte... Skönt att vara bortrest i september och oktober :)

Svar på tråden Bröllopsresan BOKAD! =)