• Luna12

    Finns denna blomma?

    Jag har noll koll på allt vad blommor heter. Men som bukett på bröllopet skulle jag vilja ha 4-5 enkla blommor, i typ stil med prästkrage fast lite stabilare kanske. Med någorlunda tjock stjälk så man bara enkelt kan binda ihop blommorna med ett fint band. Helst ska blommorna vara röda också.


    Finns det några blommor som passar in på det?

  • Svar på tråden Finns denna blomma?
  • passionsblomman



    Här kan du se två olika nyanser av Germini, som är Gerberans "lillasyster" xh alltså inte lika stor i blomhuvudet som Gerberan. Den finns-liksom Gerbera, i väldigt många färger och toner. Klarröd, mörkröd, rent enfärgad, eller som dessa, tvåtonade. Stjälkarna saknar blad. Blomman finns året om, det är bara att be floristen beställa hem rätt färg.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • LitenSandra

    Germini, fin blomma, jag gillar Gerberan också, kul med en liten mindre variant! Får jag passa på att fråga om du vet Passionsblomma, vilka vita blommor som finns 11 aug. när jag gifter mig? :) 

  • passionsblomman
    LitenSandra skrev 2012-03-12 19:07:43 följande:
    Germini, fin blomma, jag gillar Gerberan också, kul med en liten mindre variant! Får jag passa på att fråga om du vet Passionsblomma, vilka vita blommor som finns 11 aug. när jag gifter mig? :) 
    Det finns massor! Vitt är en stor färg i blomvärlden och augusti är en bra tid på året också. Det är verkligen mest fråga om vad du vill ha för känsla och stuk på buketten! Allt ifrån strikta former som Kallor, till fluffig Brudslöja eller romantiska rosor, det finns hur mycket som helst! Ett tips kan ju vara attt googla kronprinsessan Victorias bukett med alla sorter hon hade med i buketten uppräknade.

    I mitt galleri finns en hel del blombilder, där kanske du får inspiration också.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • LitenSandra
    passionsblomman skrev 2012-03-12 19:16:53 följande:
    Det finns massor! Vitt är en stor färg i blomvärlden och augusti är en bra tid på året också. Det är verkligen mest fråga om vad du vill ha för känsla och stuk på buketten! Allt ifrån strikta former som Kallor, till fluffig Brudslöja eller romantiska rosor, det finns hur mycket som helst! Ett tips kan ju vara attt googla kronprinsessan Victorias bukett med alla sorter hon hade med i buketten uppräknade.

    I mitt galleri finns en hel del blombilder, där kanske du får inspiration också.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Åh, tack, det var skönt att höra! Bra tips, ska kolla direkt på hennes bukett! 
  • Luna12

    Tack! :) Har varit iväg och kikat på Gerbera och Germini och det blir nog Gerbera i mörkrött. Blir helt perfekt. :)

Svar på tråden Finns denna blomma?