• frigan
    Äldre 12 Mar 13:30
    1335 visningar
    1 svar
    1
    1335

    Vilka ska jag bjuda?

    Jag och min fästman ska gifta oss i juli. Först tänkte vi att det bara skuller vara han och jag. Men nu har vi funderingar kring om vi ska bjuda dom närmaste, typ mamma, pappa syskon. Men blir orolig att någon kommer känna sig glömd, har två äldre syskon jag knappt umgås med, som jag känner för att inte bjuda men, det kanske blir fel i sig! Hur ska jag tänka kring det här?

    Jag vill inte heller få dom att tro att vi är snåla på något sätt, vi vill ha det enkelt och intimt helt enkelt. Undrar också över vad man ska göra efter vigseln, man vill ju bjuda på någonting men vad? Fika eller mat? Vart ska man hålla till? Känns mest som det blir mer planering. Så hoppas någon av er där ute har förslag på en simpel lösning.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Vilka ska jag bjuda?
  • lordoz
    Äldre 12 Mar 15:14
    #1

    Hej! Och Grattis! :)

    Min första tanke är att det är ER dag, så tänk på hur NI vill ha den, och inte 'alla andra'. Bjud dem som ni vill ska vara med och fira er dag och innebär det att utesluta två syskon som du inte umgås med så gör det! Det är ju inte deras känslor som är det viktiga!

    Jag vet inte hur ni ska gifta er? I kyrka eller borgerligt? Inte heller vet jag er budget, men ett förslag på enklare 'fest' är väl att ta med de närmaste ut och gå på restaurang! Alternativt håller ni en liten intim middag hemma. :)

    Lycka till!

Svar på tråden Vilka ska jag bjuda?