• 070831

    Tips på tärnbuketter

    Jag har sån beslutångest.. jag har hittat några fina tärnbuketter men vet i sjutton..
    Har ni några förslag som skulle passa till majmånad  och vårtema. mina tärnor är två stycken en är grön och en är röd. så jag har funderat på att ta vita blommor.. men vet inte eller vad tycker ni ? har ni några förslag lägg gärna upp bild..

  • Svar på tråden Tips på tärnbuketter
  • emma2012

    Jag tog färgen efter vad vi har på oss, mina tärnor ska ha lila klänningar och ska ha helt vita tärnbuketter kommer bli Hortensia, som jag själv också ska ha men i lila, kanske några vita/rosa rosor för att lyxa till den lite extra!

  • 070831
    emma2012 skrev 2012-03-11 17:12:07 följande:
    Jag tog färgen efter vad vi har på oss, mina tärnor ska ha lila klänningar och ska ha helt vita tärnbuketter kommer bli Hortensia, som jag själv också ska ha men i lila, kanske några vita/rosa rosor för att lyxa till den lite extra!
    ja det låter ju aldrig fel..
  • Chicita

    Jag hade en bukett med 7 (eller var det 8?) kallor, långt "gräs" och trollhassel som jag bar över armen.

    Mina tärnor hade varsin miniversion av min bukett. En kalla, en kvist trollhassel och några gröna strån.

  • 070831
    Chicita skrev 2012-03-11 18:00:43 följande:
    Jag hade en bukett med 7 (eller var det 8?) kallor, långt "gräs" och trollhassel som jag bar över armen.

    Mina tärnor hade varsin miniversion av min bukett. En kalla, en kvist trollhassel och några gröna strån.
    har du någon bild?
  • Chicita
    070831 skrev 2012-03-11 20:01:37 följande:
    har du någon bild?
    Min:


     Ena tärnan på väg in i kyrkan:


     Samlingsbild efter vigseln (gick av bara farten att täcka mig och makens ansikten också Oskyldig brukar inte göra det)


     
  • RebeckaD

    Min bukett var röd, orange och grön med några olika sorters blommor. Mina tärnor fick två av blommorna och lite grönt i sina - rött och grönt. Blev väldigt enkelt så då det var enhetligt och min vän som gjorde buketten behövde inte köpa in flera sorters blommor utan bara fler av samma.


  • Misswert

    Jag har fastnat för en så kallad bollbukett, det är en rund oasis som antingen är fylld med blommor runt och med ett band som tärnan har runt armen. Eller, som den jag är inne på, rund oasis som är invirad i något slags snöre och sedan blommor på toppen, tänkte även då ha lite murgröna som hänger ner. Denna buketten håller tärnan i handen som en boll.


    Själv kommer jag ha någon sorts droppformad bukett, har imte bestämt exakt än.

  • lilja
    Misswert skrev 2012-03-11 20:41:00 följande:

    Jag har fastnat för en så kallad bollbukett, det är en rund oasis som antingen är fylld med blommor runt och med ett band som tärnan har runt armen. Eller, som den jag är inne på, rund oasis som är invirad i något slags snöre och sedan blommor på toppen, tänkte även då ha lite murgröna som hänger ner. Denna buketten håller tärnan i handen som en boll.


    Själv kommer jag ha någon sorts droppformad bukett, har imte bestämt exakt än.


    Min dotter kommer få en sån "boll", tycker de är jättefina!
    * 21 juli 2012 *
  • Invincible

    Min bukett var en tät rosbukett med Vita, rosa/vita rosor samt buskrosor. Tärnorna fick lite mindre varianter av samma bukett, minus de helvita rosorna.

    Provar att lägga in en bild, det brukar aldrig funka på första försöket för mig...
    http://www.brollopstorget.se/hem/invincible/gallery/phpixq0jc.jpg


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • LitenSandra

    Fina buketter ni alla ha valt. Men, måste tärnorna ha buketter? Jag kommer att ha två tärnor, men tänkte vara utan buketter till dem? Eller ser det konstigt ut om de inte har blommor? 

Svar på tråden Tips på tärnbuketter