• Lovingnurse

Festlokal utan catering i göteborg. :)

Jag har letat runt en del på nätet efter en festlokal för vårt bröllop men i princip alla lokaler har egen restaurang och bar. Min sambos mamma är kock och har en egen cateringfirma så hon kommer förmodligen laga maten till oss. Servitörer och liknande har jag inte heller svårt att skaffa så skulle gärna bara vilja ha en fin loka utan något till.

Någon som har några tips? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-10 18:05
    Det går alldeles utmärkt med tips som gäller även en bit utanför göteborg också.

• Svar på tråden Festlokal utan catering i göteborg. :)
  • ECO wedding

www.varmbadhuset.com finns men nackdelen är att de bara erbjuder väldigt begränsade datum.

Om du kollar på www.tradgadsforeningen.se har de lokaler att hyra ut där man får ta med egen mat och dryck.

Tror även att www.storaholmsateri.se erbjuder möjligheten till egen mat och dryck.

www.lacuvee.se erbjuder också möjligheten

Sen finns även bygdegårdar i trakten eller kanske http://frantorpsfolketshus.se/ om man vill ha lite billigare alternativ.

Hoppas du hittar din drömlokal!

• BodyMindSoul

Vi var på visning av Överås slott i Örgryte och vi föll pladask! Www.overås.nu en lite ovanlig lokal är ju annars bergrum 211

• Lovingnurse
    ECO wedding skrev 2012-03-10 18:36:05 följande:

www.varmbadhuset.com finns men nackdelen är att de bara erbjuder väldigt begränsade datum.

Om du kollar på www.tradgadsforeningen.se har de lokaler att hyra ut där man får ta med egen mat och dryck.

Tror även att www.storaholmsateri.se erbjuder möjligheten till egen mat och dryck.

www.lacuvee.se erbjuder också möjligheten

Sen finns även bygdegårdar i trakten eller kanske frantorpsfolketshus.se/ om man vill ha lite billigare alternativ.

Hoppas du hittar din drömlokal!

Tack så hemskt mycket. Stora holms säteri verkar otroligt fint. Dock har jag hört att det varit problem med värdarna och att de kostar väldigt mycket. Men ska nog dit och kika ialla fall och se hur det känns :)
    BodyMindSoul skrev 2012-03-10 22:35:51 följande:
    Vi var på visning av Överås slott i Örgryte och vi föll pladask! Www.overås.nu en lite ovanlig lokal är ju annars bergrum 211
    Det skulle vara perfekt! Hur var stilen inuti? Bilderna på sidan var ju inte jätte detaljerade. Vet du något om hur lång tid innan man behöver boka och kanske något pris? :)
    Fjärilen skrev 2012-03-11 08:20:10 följande:
    Askims samlingslokal. Super fin och billig.
    Ska kolla på det. verkar inte finnas jätte mycket bilder på det dock :/
  • amek

Vi har bokat Stora Holms Säteri, så himla mysigt och vi kände med en gång att vi ville vara där!  Det är väldigt fint med festlokalen som är ett ombyggt gammalt stall med levande ljuskronor i taket. Det finns även ett stort kök där man kan fixa med maten. Ägaren är väldigt trevlig, var dock beredd på att han har ett väldigt fast handslag:)

Dock är det väl en aningens dyrt, men vi kommer att laga mycket av maten själva och det kommer inte gå på så mycket med resten. Kände att jag hellre ville lägga lite mer pengar på ett sånt mysigt ställe!
    Var ute i god tid dock, väldigt populärt! 

• BodyMindSoul

Lovingnurse Det e underbart fint inne, högt till tak, stuckatur mm mm. Fick jättebra hjälp av tjejen som jobbar där. Priset beror på hur du vill boka de diverse utrymmena och från vilken tid. Vår offert landade på ca 11000 tror jag. Vi blir ca 80 pers. Lycka till :) Ps. Vi bokade nu och tog första lördagen som var helt obokad, detta var 3 november i år. Man kund sätta upp sig på prel. Datum med.

Svar på tråden Festlokal utan catering i göteborg. :)