• rydenio

Frågor om bröllopsplanering

Hej! Jag funderar på att ta det stora steget och skulle behöva lite mer information innan jag tar ett beslut. Hoppas ni kan hjälpa mig med de här små frågorna och stilla min oro. Är mest intresserad av era känslor kring detta.

Jag funderar på att fixa det mesta online, är det en bra idé eller behöver man smaka/klämma/känna/prova på allting under planeringen?

Hur kändes det att planera gästlistan? Är det jobbigt, nervöst, pressande? Har några inom släkten jag inte vill ska komma, hur kände ni inför sådana beslut?

Var det viktigt för er att planera allting tillsammans eller var det en av der som tog beslut? Är rädd för konfilkter under planeringen.

Vet inte om jag vill ha ett 'location wedding' så att säga. Kanske skönt att stanna hemma också. Vad är era tankar kring att ta alltihop någon annanstans? Är det en extra börda eller är det värt det?

Hade ni kunnat tänka er något annat än ett sommarbröllop om platsen erbjöd tillräckligt bra alternativ, kyrka, festlokal mm. Vet inte om jag kommer vara redo tills i sommar, men det känns så trist att vänta ett och ett halvt år till nästa...

Hur eskalerar känslorna fram till själva bröllopet? Är orolig redan nu, blir det som en stegrande känsla upp till själva ögonblicket, och styrs era beslut mer och mer av dessa känslor mot slutet av planeringen?

• Svar på tråden Frågor om bröllopsplanering
  • TheD

Gästlistan gick jättefort.

Jag planerade väl det mesta man jag pratade med maken om allt och han hade synpukter.

Vi ville endast ha ett sommarbröllop.

ang. känslor... Det var inget speciellt. Vi jobbade, sov och åt :) Det jobbiga för mig var att jag jobbade dag och natt. Men det fanns ingen nervositet eller så. Känns lite överdrivet med det haha Allt var mer eller mindre bestämt från början hur det skulle vara. Men man behöver inte göra en sån stor grej vad gäller bröllop... Det är folk du känner som kommer, sen kanske man inte gillar alla men det är själva brudparets dag så det är bara att skita i de andra för de ska vara glada för att ha blivit bjudna... ;)

Svar på tråden Frågor om bröllopsplanering