Kan inte bjuda min vän...problem?
Jag har ett dilemma. Jag har en vän som jag umgicks med mycket förrut. Sen hade vi ingen kontakt på några år. Inget hände utan vi bodde på olika håll och hade liksom aldrig tid. Nu har jag flyttat tillbaka och vi har tagit upp vår vänskap lite. Ses inte så ofta, men när vi ses har vi roligt och det är lite som förr. I höstas berättade hon att hon ska gifta sig. Hon sa inte att hon ska bjuda mig och jag frågade inte för det är ju oartigt. Hon gifter sig i höst. Redan då hade jag och min m2b planer på att gifta oss, men jag sa inget. Ville inte "ta över" utan lät henne berätta och glädjas. Nu har vi bestämt datum till sommaren. Gästlistan är klar och tyvärr kan vi inte bjuda dem. Finns inte plats då det blir ett rätt litet bröllop. Vi bjuder enbart våra allra närmaste vänner och familj.
Nästa vecka kommer den här vännen på middag. Jag har funderat lite löst på att berätta för henne att vi också ska gifta oss. Jag är dock lite...nervös. Vill ju inte att hon ska bli ledsen. Samtidigt är det inte helt otänkbart att hon tänkt bjuda oss på sitt bröllop. Hur hanterar man den här situationen? SKA jag säga något alls? Tänk om de kommer hit med inbjudan till sitt bröllop? Och så har jag bestämt att jag vill helst säga något innan bröllopet ändå för jag vill ju inte att de ska få veta det efteråt, eller ännu värre...ifall någon lägger upp någon bild på FB från bröllopet (vilket inte heller är helt otänkbart då vi har många gäster som är helt besatta av FB).