• Jonkne

Hela matkassar under ögonen!

Hjälp! Jag brukar aldrig ha påsar under ögonen men nu dom senaste 3 v har jag det nästan varje morgon!! Och dom sitter kvar hela dagen.....finns det någon som har något bra tips på hur man får bukt på problemet. Gifter mig om typ 8v och drömmer mardrömmar om att jag vaknar på min böllopsdag och är så svullen att jag måste ställa in bröllopet :o(

Snälla finns det någon som bra tips?

• Svar på tråden Hela matkassar under ögonen!
  • Chicita

Gurka är sammandragande. 
    Prova att lägga en gurkskiva på varje öga en kvart om dagen.
    Det kan hjälpa.

Även urvridna tepåsar är ett gammalt husmorstrick.

Annars finns det ju många bra koncealers, du har ju en rollonvariant med koffein men jag minns inte vilket märke nu. Men det vet dom säkert på typ Kicks eller någon annan större affär som säljer flera märken.

• Jonkne

Är gurka även förebyggande eller.....

• Chicita

Det sägs att det ska hjälpa mot påsar under ögonen och det är ju inte skadligt på något sätt. Så jag hade försökt i alla fall och se om det hjälper. Om det gör det och du vaknar med påsar på bröllopsdagen så lägger du på gurka då.
    Om det inte funkar så får du ju testa något annat.

Stress och sömnbrist kan göra att man lägger på sig vätska, som bland annat kan samlas under ögonen. Så tänk på att försöka få ordentligt med sömn och försök stressa ner så mycket du kan  

• Isis

Se till att dricka mycket vatten, dra ned på saltet samt vara ute mycket i friska luften.

• thegedinstudio

Kan du inte gå till en hudvårdssalong eller varuhus och få tips på en svalkande ögonkräm?
    Det finns olika ögonkrämer för olika påsar. Såna som är mot svullnad, torrhetsrynkor eller mörka ringar! Lägg ögonkrämen i kylen också när du inte använder den, det svalkar ytterligare varje morgon.

Ett knep jag har provat själv är att lägga in gurkbitarna en liten stund (typ 5 min) i frysen och sedan lägga på ögonen. kyla tar ju som bekant bort svullnad... jag tyckte att det fungerade ganska bra!

lycka till =)

• Jonkne

Ahh...tack, just nu behöver all hjälp jag kan få. Kommer gråta om jag vaknar med påsar under ögonen på MIN dag,,måste ladda med alla knep och salvor.

• thegedinstudio

Använd inte salvor eller krämer som inte ska vara till ögonen bara, för de kan nämligen göra att du blir ännu mer svullen! 

• Dejli

Om du aldrig brukar ha påsar under ögonen annars så hade jag nog börjat med att ta reda på varför du får det nu...

• nagu

Hade nog tagit reda på anledningen till påsarna, stressad? Allergisk?

Men testa annars Clinique All About eyes, den är GRYM mot påsar, mörka ringar och svullnader runt ögonen.

• Fröken Stattin
    Hemorrojdsalva under ögonen är en gammal beprövad modellkur, :) den dämpar svullnanden omg men det är kanske inte så bra att använda i längden,, ett tips jag fick lära mig när jag utbildade mig till makeupartist om jag någon gång skulle sminka modeller som varit ute och slarvat hela natten :) har dock aldrig provat..
Svar på tråden Hela matkassar under ögonen!