• Kiwi
    Äldre 6 Mar 20:56
    2397 visningar
    4 svar
    4
    2397

    Sista minuten jul/nyår

    Ja som trådtiteln antyder...
    Vad tror ni om möjligheterna till en sista minuten-resa över jul och nyår? Solig

    Jag och min blivande gifter oss i oktober och kommer att vänta lite med bröllopsresan till jul-nyår två månader senare. Vi kommer inte ha någon jättekassa för bröllopsresan men vi kan nog skrapa ihop litegrann plus att vi önskar oss bidrag till resan i bröllopspresent. Budget... Tja 30 000?

    Vad tror ni om priser över jul och nyår? Stiger de eller blir det billigare (hoppas kan man ju, hihi)
    Är det ens möjligt att fixa en hyfsad sista minuten över storhelgerna så där?  

    Och snälla ge mig lite inspiration & TIPS, grymma brudar där ute!  Solig


    bröllop med saltstänk...
  • Svar på tråden Sista minuten jul/nyår
  • aniara
    Äldre 6 Mar 21:14
    #1

    Sista minuten kan man aldrig lita på att det kommer finnas (prisvärt) men i oktober är jag säker på att det finns jul- och nyårsresor kvar. Och med 30 000 i budget tror jag nog ni kan hitta något fint.

  • Kiwi
    Äldre 6 Mar 21:22
    #2

    Nej det är väl det, att man kan aldrig veta,,, 

    Vi vill iaf åka till nåt ställe där det är varmt, vackert och där människorna är trevliga :)
    Gärna med möjlighet till aktiviteter som dykning och att man lätt på egen hand kan åka runt på lite upptäktsfärder.
    Vi är inte så petiga med att boendet ska vara lyxigt (dubbelsäng, ac och eget badrum är nog önskvärt) , hellre lite skit i hörnen än ett fint (o tråkigt) resort. 

    Har inte rest så himla mycket, mest charter och nån back pack resa i asien.
    Så tipsa mig gärna om fina ställen! 


    bröllop med saltstänk...
  • Vensku
    Äldre 6 Mar 21:50
    #3

    Jag skulle inte satsa på en sista minuten resa över jul och nyår. Ofta är de ganska dyra och eftersom det räknas som högsäsong så är de flesta fina hotellen uppbokade. Tänk på att i år ligger de röda dagarna bra till för att man ska kunna vara långledig utan att behöva göra åt speciellt många semesterdagar (lägger du ut 2 semesterdagar får du 12 dagars sammanhängande ledighet) vilket innebär att fler kommer utnyttja möjligheten att resa bort över jul och nyår.

    Prissättningen funkar som så att de som bokar tidigast får de bästa priserna och de bästa rabatterna. Ibland kommer det sänkningar om ett resmål inte sålt som förväntat, men det är svårt att spekulera i.

    Vad prioriterar ni under semestern? Någonstans ni varit innan som ni gillade? Hur länge tänkte ni vara borta?

    Hälsningar
    En fd resesäljare

  • Kiwi
    Äldre 7 Mar 20:46
    #4

    Tack ska ni ha för svar! Det var den sortens ärliga svar jag nog behövde... Hade lite på känn att det inte var en bra idé med sista minuten över storhelg, behövde nån som sa det till mig :) 

    Jo vi vill ha sol och värme, möjligheter till aktiviteter, se vackra platser. Vi gillar dykning och kör motorcykel så kunde man få n det på resan hade det ju varit perfekt.
    Har funderat på Maldiverna och Hawaii, men jag tror inte vår budget räcker? Dessutom är jag rädd att Maldiverna skulle vara tråkigt. Visst finns det dykning och sol, men inte så mycket annat väl?
    Annars är absoluta drömresan Galapagos, men där kommer vi till bugdeten igen....

    Men jag är helt säker på att det finns liknande pärlor runt om i världen som man kan komma till för en mer överkomlig peng. Som sagt är hög standard egentligen inte ett måste för oss. 


    bröllop med saltstänk...
Svar på tråden Sista minuten jul/nyår