• Fröken Freijd

Festlokal i Jönköping

Någon som har tips på en bra festlokal i närheten av Jönköping (vi gifter oss i Järstorps kyrka).

Vi kommer bli ca 60 st och jag vill gärna att det finns tillgång till gräsmatta eller så man kan gå ut i trevlig miljö iaf. Sen är jag lite inne på att ha runda bord, men det kanske man kan hyra via cateringfirma eller liknande, för det verkar inte vara helt lätt att hitta en sån lokal. Vi gifter oss i slutet av juli och jag börjar få lite panik nu, måste ju snart skicka inbjudningarna. Hjälp!

• Svar på tråden Festlokal i Jönköping
  • nagu

Tokeryds Herrgård ligger ju inte så långt från Järstorps Kyrka och där finns gräsmatta för mingel.

Strand har ju en ganska häftig lokal som ligger precis vid Vätter Stranden.

Om man sedan kan tänka sig att åka en liten bit så finns det flertalet fina platser på Visingsö.

Lycka till!  

• Fröken Freijd

Ja, Strand är fint, men inte så privat en lördag i juli tänker jag mig...

Får kanske bli Tokeryds Herrgård. Tack för tipsen! Glad

• augusti2012

hejsan.. 
    jag kommer gifta mig i Bankeryds kyrka och sedan ha festen i Domsands båtsällskap. *tipsar*
    Lycka till med jakten.

• MissBroccoli

Hej!

Jag har letat runt bland lokaler i jönköping då vi ska gifta oss i september. Vi kommer nog ha en hel del barn på bröllopet å har då tänkt att det är väldigt bra med gräs yta utanför.

De jag kan tipsa om är: Odensberg, J-södras lokal ovanför vattenledningsparken. Toppen utsikt över stan, gräsytor utanför och enskilt. Minus är att det är vanlig diskmaskin i köket (tänker att det tar tid att diska upp efter många gäster)

Hallby stugan i axamo. Har bara sett bilder (var där med skolan för 100 år sen å kommer inte ihåg hur de ser ut) men det ser stort ut och verkar toppen, ett jätte mins är dock att man måste ha städat klart till kl 8 på söndagen när de har tipspromenad (tror inte de har det när ni ska gifta er)

Hallbystugan på bymarken. Har bara sett bilder men verkar nytt å fräscht å har hört bra om det. Dock har de en hel del regler och det är rätt dyrt har jag hört.

Tvetagården i Huskvarna. Ligger vid mjölkafållan. lite trist precis utanför men tvärs över vägen finns ju mjölkafållan.

Hovslätts hembygdsgård. Väldigt mysigt och gammaldags inrett. Rummet där man har middagen är inte så stort men det ska få plats 70 pers där inne, å jag vet en som hade bröllop med ca 50 gäster å de va inga problem. dock kan det vara bokat men ring å hör.

Ska även finnas en fin hembygdsgård i i skärstad. Men den vet jag inget mer om.
    Ingen av dessa har runda bord vad jag vet men de kanske du kan ordna på annat håll som du skrev. 
    Lycka till!!! 

• sofi 88

Vi ska vara i hovslättshembygdsgård och jag tror 60 pers där är ganska lugnt, däremot ligger det inte i närheten av Järstorp. Det som finns i närheten är ju alphyddan i stadsparken, vet inte om de bara är att man köper all service av dem men det kan ju vara värt att kolla upp! Så finns fjällstugan också väldigt nära. Där är jag nästan säker på att man får ha egen catering men alkohol köps bara via dem.

• Anny
    sofi 88 skrev 2012-03-07 08:54:42 följande:
    Vi ska vara i hovslättshembygdsgård och jag tror 60 pers där är ganska lugnt, däremot ligger det inte i närheten av Järstorp. Det som finns i närheten är ju alphyddan i stadsparken, vet inte om de bara är att man köper all service av dem men det kan ju vara värt att kolla upp! Så finns fjällstugan också väldigt nära. Där är jag nästan säker på att man får ha egen catering men alkohol köps bara via dem.
    Stugan i stadsparken (förut alphyddan?) har helt koncept, både mat och alkohol tas ifrån de. 

Fjällstugan är väl restaurang också..får man då ha egen caatering? Kanske man får.. 
  • sofi 88
    Anny skrev 2012-03-07 09:08:27 följande:
    Stugan i stadsparken (förut alphyddan?) har helt koncept, både mat och alkohol tas ifrån de. 

Fjällstugan är väl restaurang också..får man då ha egen caatering? Kanske man får.. 
    Jag har aldrig varit på bröllop på något av ställena men jag har hört folk som vart på fjällstugan, nu är jag som sagt inte helt hundra men tror det kan vara så att de fick ha egen mat men inte alkohol just där. 
    Men jag tycker TS ska ta å ringa runt å kolla för att vara helt säker men nu har hon nog fått de flesta förslag i området. 
  • Anny

sofi: ja jag har ingen aning . Var mest nyfiken. :)

Jag kommer med en liten "rättelse", kanske

http://www.hallbyfotboll.se/bymarksvallen/ 

Heter den "hallbystuga" som ligger på bymarken. Nu vet jag inte vad som räknas till dyrt iofs, dygnshyra är 3250:- och helghyra 5000:-.  

• Fröken Freijd

Tack för tipsen! Inte så lätt när man inte är från trakten från början och inte bott här så länge. Ska ta och åka förbi lite i helgen så får man ringa och höra sig för på måndag.

• nagu
    Anny skrev 2012-03-07 09:21:01 följande:
    sofi: ja jag har ingen aning . Var mest nyfiken. :)

Jag kommer med en liten "rättelse", kanske

www.hallbyfotboll.se/bymarksvallen/ 

Heter den "hallbystuga" som ligger på bymarken. Nu vet jag inte vad som räknas till dyrt iofs, dygnshyra är 3250:- och helghyra 5000:-.  
    Bymarksvallen är faktiskt kanonfin! Tänkte inte på den tidigare, men att rekomendera.
Svar på tråden Festlokal i Jönköping