• kiwigi­rl12
    Äldre 5 Mar 21:15
    1396 visningar
    2 svar
    2
    1396

    Två ceremonier tips önskas

    Hej, 
    Vi kommer att ha en legal/juridisk vigsel i Nya Zeeland senare i år, min blivande är därifrån men ska först ha en ceremoni i Sverige i sommar. För alla våra vänner där. Vi ska inte ha något kyrkligt men önskar ha någon slags välsignelse och nu undrar jag om den kan ges av en vigselförättare- även om det inte blir juridiskt bindande? Eller om vi ska välja någon annan talar som håller i själva välsignelsen? Någon som har erfarenhet av detta och tips på hur man kan göra så att det blir riktigt fint för våra svenska vänner och familj?

  • Svar på tråden Två ceremonier tips önskas
  • yorkst­acy
    Äldre 5 Mar 22:01
    #1

    Jag hittade en kille online, som har sina tips på olika typer av cermonier online, som man kan printa ut och sedan använda. Vi kommer ta en av dessa som stöd och utforma och ändra så det blir personligt och passar oss. Sedan kommer vi ge detta till den ickejuridiskt-bindande-person som skall hålla i vår cermoni. 

    Just nu kan jag inte hitta denna sida, men jag ska leta som en galning o LOVAR att meddela när jag hittar rätt igen!

     

  • kiwigi­rl12
    Äldre 5 Mar 22:26
    #2

    Hej, tack för ditt svar. Jag känner väl inte riktigt att jag själv eller min blivande man ska skriva ett tal till oss själva.
    Med det kansek är bra och se hur det kan se ut. Jag hade tänkt be en av mina bästa väninnor, som också är en fantastisk duktig talare och som vet "vår historia" att ev. hålla i ett tal.
    I Nya Zeland kommer vi sedan ha en vigselförättare där vårt legala ska ske.
    Funderar på hur vi ska göra rent praktiskt i Sverige med vår ceremoni? Ska man ha ett lunch-event? Och låta ha ceremonin i trädgården på förmiddagen? 
     

Svar på tråden Två ceremonier tips önskas