• Dolly P

Hur mkt är eran blivande med att planeringen?

Som rubriken lyder. Hur mkt är  eran blivande med och bestämmer när det gäller planering av bröllopet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-05 20:57
    Haha såg att rubriken blev fel. Hur mkt är eran blivande med att planera, ska det ju stå.

• Svar på tråden Hur mkt är eran blivande med att planeringen?
  • Pagnie

Ja jag vill nog säga att han är med ganska mycket men det kanske är i mitt huvud som det är så och egentligen är det nog jag som bestämmer.
    Nej men han är med en del. Han har valt mat till exempel. Han hjälper till att leta lokaler, catering odyl. Sen allt små plock är väl mer mitt område. Som dekorationer och liknande.
    Men jag frågar ju alltid honom vad han tycker.

• annamopp

Jag frågar honom om alla idéer jag har samt låter honom ringa alla som måste ringas (typ boka lokal och liknande) då jag har världens telefonskräck =P

Kan väl inte påstå att han kommer på och planerar så mycket på egen hand men han är gladeligen med och diskuterar och planerar om jag först säger vad jag just nu vill diskutera/planera.

• synanceia

Han är med ganska mycket och har en hel del idéer och tankar kring bröllopet. Sen är det nog jag som gör mer men det är delvis för att jag har mer tid till det än vad han har. Alla stora saker som beställning av kyrka, lokal, mat, tårta, ringar och blommor gör vi dock tillsammans men jag kanske kollar efter lite mer inspiration och så får han säga vad han tycker.

• Chicita

Jag gjorde väl det mesta. Men vi var hela tiden två i planeringen.
    Det är viktigt att ha en dialog och att båda är överens om hur man vill att slutresultatet ska bli. Sen vem som gör vad spelar mindre roll.

• Just Me

Vi planerar tillsammans. Det är ju trots allt VI som gifter oss och det är VÅRT bröllop. 
    Vi tar besluten tillsammans, jag är mer den pyssliga av oss, gillar detaljer och att planera, så det faller på mig.
    Han gör andra praktiska saker, ringer olika viktiga samtal etc.  

• Joanna Marie

Vad hemsk jag känner mig, för det känns som om jag planerar allt! För min m2b vet verkligen inte vad han vill! Det är jag som kollar upp och söker men jag får mycket hjälp och tips från min familj och mina vänner.

Det är klart att jag berättar vad som händer men han liknar sig själv med en guldfisk. Han minns inte ett smack! Men om jag lägger fram papper han ska skriva på gör han det iaf. Det han vet är att han vill ha mycket tårta och att någon annan har koll på vad han ska göra.
    Han får dock godkänna alla beslut även om han inte minns dem senare.

(Han sitter och läser över axeln nu och säger att han planerar jättemycket efter sin egen förmåga Flört)

• sofiasmamma

Lika mycket.

Jag får bestämma mer om detaljer om jag vill, men jag frågar i så fall och vi tar alla beslut gemensamt.

Det är riktigt häftigt att jobba så bra tillsammans (det gör vi alltid). Jag tror att det kanske kan vara en fördel för oss att vi planerat och genomfört ett stort antal fester för många personer tidigare (båda har varit med i samma festkommitté).

• Pyttsan

Han är med och bestämmer allt utom dukningen, dekorationer och brudklänningen. Fast vi har ju diskuterat fram färger och stil tillsammans. 

Han kommer helt att sköta pappersarbetet, kontakten med kyrkan och prästen, samt välja all musik och musiker. Fast också där har vi ju kommit överens om riktlinjerna, och pappren måste jag ju ändå läsa igenom och skriva på. 

Vissa saker som kläder och blommor gillar jag och fixar farm inspirationsbilder, han spelar istället låtar för mig och tar fram förslag. 

Så vi har delat upp det lite, men vi bestämmer tillsammans!

• Lipan

Vi bestämmer och diskuterar precis allt tillsammans och är nog båda två lika bestämda i våra åsikter. Det blir jäkligt jämställt, så det är bara att acceptera att man inte kan få precis allt som man själv vill ha det. Flört

Svar på tråden Hur mkt är eran blivande med att planeringen?