Toning på blonderat hår?
Jag har nästan ”alltid” varit blond, på naturlig väg upp till 20, och efter det har jag lagt i blonda slingor hos frisören när jag tyckt att det naturliga börjat bli för mörkt. Nu borde det egentligen vara dags att gå till frisören igen, eftersom utväxten börjar bli lite väl tydlig. MEN det blonderade börjar bli så risigt och skadat, och jag har dessutom inte råd med ett frisörbesök än på ett antal månader, så jag tänkte att det kanske är dags att ge upp och inse att jag nog inte är blond längre...
Förhoppningen är att färgen ska bli snyggt gyllenbrunt, och jag ska kunna jämna ut utväxten tills jag har min egen hårfärg.
Så därför ville jag höra med samlade expertisen här hur det funkar med toning på blekt och lite skadat hår? Är det sant att det vårdar, eller kan även en urtvättbar toning skada håret? Finns det risk att det kommer bli helt annan färg på det blekta än på resten av håret?
Vill gärna ha snabbt svar, för Fröken Framförhållning och Tålamod (jag alltså) tänkte gå och köpa toningen direkt efter jobbet idag. Och jag har somsagt inte råd med frisör. :-P (för jag antar att en toning därifrån kostar massor…?)