• GuteCarra

Ringkudde eller inte?

Har aldrig varit på bröllop och många små frågetecken är det som dyker upp titt som tätt. 
    Den här frågan slog mig precis?
    Hur "brukar" de oftast va nu förtiden. Ringkudde eller vart gör man annars av ringen :p ? 

• Svar på tråden Ringkudde eller inte?
  • Chicita

Min makes bestman hade hand om ringarna tills det var dags att lämna dom till prästen. Det kändes enklast och mest naturligt. Vi kunde ju inte vara säkra på att vår lille näbb skulle vilja stanna kvar med ringkudden och vi ville inte att han skulle dra iväg med kudden nånstans och tappa ringarna Flört
    Eller tja han skulle inte haft en kudde, utan han skulle haft dom på en sköld, eftersom han var "riddare" då... Tungan ute

• kaju

Vår yngsta dotter, 8 år, ska bära den i en fin ask istället. Jag tror att det är enklare att gå med en ask än en kudde.

• Pyttsan

Har aldrig varit på ett bröllop med ringkudde. Det överlägset vanligast är att brudgummen har ringen i ett etui i fickan. Det näst vanligaste är att bestman har ringen. Men det kanske är vanligt med kudde i vissa kretsar, vad vet jag.Glad

• GuteCarra

Tack för era svar....ringkudde är nu struken från inköpslistan ;)

• TheD

Ringkudde...det ser jag som något från filmernas smöriga värld. Vår marsalk hade ringarna i sin innerficka.

Svar på tråden Ringkudde eller inte?