• Storebror

Malmö slott/Wega - lyckligt underbar kväll!

Jag var Toastmaster till min syster och svågers bröllop 4:e februari på restaurang Wega/Malmö. Kände bara att jag måste skriva hur bra våra högt satta förväntningar infriades med råge.

Anledningarna till valet av lokal var många. En var att Slottet Malmöhus är Nordens äldsta bevarade renässansslott som stod klart vid 1500-talets mitt. En annan var att min syster var tärna där för ett år sedan och blev helt betagen av Borgstugans rustika miljö med valv.

Den enda lilla farhåga som uppkom var att restaurang Wega/Malmö bytte ägare vid årsskiftet, men den farhågan var helt obefogad. Det visade sig att det nya krögarparet Monica & Thomas hade 40 års erfarenhet av fest, bröllop och service. Att de över huvud taget stod ut med mig är ett under. ;)

Tack, Monica & Thomas och tack till er fantastiska personal och tack Malmöhus slott.

Jag hade missat tre vegetarianer bland gästerna och meddelade detta en timme innan brudparet anlände och det enda Thomas sa var att "det ordnar vi" och log. Inga av våra allergiker, laktosintoleranta eller vegetarianer hade några invändningar. En annan otrolig sak var att när brudparet sedermera lämnade festen, så glömde min syster sin brudbukett. Jag sa att jag kunde ta hand om den till henne, men Monica hävdade att det är otur för äktenskapet om inte buketten tas med under bröllpsnatten. Monica tog buketten, satte sig i sin bil och körde till Sheraton och lämnade över buketten.

Jag kommer att gifta mig på restaurang Wega/Malmö.

...nu ska jag bara hitta någon som vill ha mig. :D (Alla min systers väninnor flockades runt mig under kvällen, men var är ni nu?)

//Roland

• Svar på tråden Malmö slott/Wega - lyckligt underbar kväll!
  • whisky

Jag och min sambo ska gifta oss i augusti på Malmöhus Slott i Riddarsalen. Vi hade möte med Thomas förra veckan och precis som du säger så fixar de allt.

Vi nämnde bröllpostårta och då sa Thomas att de kunde fixa den. Vi ska träffas nästa vecka och titta igenom olika alternativ. Tydligen kan de fixa musiken också. :)

Jag skulle vilja ha lite tips om mat och dryck och sånt av dig om det är ok. Hur fungerade dukning och sånt?

W

Svar på tråden Malmö slott/Wega - lyckligt underbar kväll!