• Tokig

Jag fick en så underbar idé...

... varför har man inte bara ett picnicbröllop?

Samlar alla sina vänner vid någon vacker plats. Gärna vid vatten. Sen ger man alla gäster filtar och varsin picnickorg med godsaker.

Och där i grönskan men en solnedgång som kuliss så vigs man omringad av sina vänner.

När solen går ner så tänder man brasor. Någon kanske har med sig en gitarr som de kan spela på vid brasan... och om det vore riktigt härligt så gick man ner till vattnet och badade i månljuset...

Varför gifter man inte sig så?

• Svar på tråden Jag fick en så underbar idé...
  • Mollee

Så länge man har en bra plan B för om det regnar, så låter det jättemysigt!

• kickanw

Jag tycker det låter jättemysigt verkligen. Avslappnat och vackert. Men det gäller att ha tur med vädret?
    Här var det en tjej som skrev om det också.

• Lipan

Det låter som en jättemysig idé! Jag gillar verkligen bröllop som inte är efter regelboken och precis som alla andra. Glad

• Tokig
    kickanw skrev 2012-03-02 21:28:20 följande:
    Jag tycker det låter jättemysigt verkligen. Avslappnat och vackert. Men det gäller att ha tur med vädret?
    Här var det en tjej som skrev om det också.
    Det är så lustigt. Denna idén verkligen bara ramlade över mig, trodde det var helt väldigt egen idé, unik. Så visar det sig att det finns hundratals sidor på nätet om det. :)

Men det är väl bara att acceptera... när det kommer till bröllop så finns det INGET som ingen inte gjort innan...
  • Yez

När det blir dags för mig, ska jag gifta mig på ett sånt liknande sätt!

• sweet

Nä picknick bröllop är inget nytt även om det är väldigt kul och annorlunda.
    Vi kommer själva att ha picknick när vi gifter oss, först gifter vi oss i rådhuset och sen blir det picknick i en mysig park med några vänner. Helt perfekt för oss.

• Lipan
    Tokig skrev 2012-03-06 14:25:11 följande:
    Det är så lustigt. Denna idén verkligen bara ramlade över mig, trodde det var helt väldigt egen idé, unik. Så visar det sig att det finns hundratals sidor på nätet om det. :)

Men det är väl bara att acceptera... när det kommer till bröllop så finns det INGET som ingen inte gjort innan...
    Ni får gifta er på månen, det verkar ingen ha gjort. Flört

Nä, skämt å sido, men det är väl nästan bara roligt att man kan söka inspiration och tips från andra som gjort "samma sak" tidigare. Det blir ju ändå ens eget och även om allt redan är gjort, så blir nog varje bröllop unikt!
  • sabz

Detta var vår plan först, men sedan växte det och det blev mer :)

Svar på tråden Jag fick en så underbar idé...