• MajaStina

    Rolig entré?

    Nu har jag fått en lite tokig idé men vad tycker ni andra om att göra en annorlunda och rolig entré i kyrkan?? Har sett en massa häftiga och roliga på YouTube som satt griller i huvet på mig!!


    Typ att vi kommer dansande in i kyrkan till en häftig poppig låt! Ser iaf skitkul ut när jag tittar på klippen! Så blir inte allt sådär stelt och jättereligiöst trots att vi är i kyrkan.


    Är jag galen eller är det fler som funderat i såna banor??


    Hjälp mig!!

  • Svar på tråden Rolig entré?
  • DestinyD
    caruba skrev 2012-03-01 19:50:39 följande:
    jag funderar på ifall man får det i kyrkan här...
    Funderar jag också på. Tror iaf inte att alla präster tycker det är ok. Dessutom känner jag (som ska gifta mig borgerligt Skrattande) att det inte borde vara ok att "larva sig" i kyrkan på det viset. Väljer man att gifta sig i kyrkan så väljer man ju att vigas som del av en gudstjänst. Det är inget spektakel som kan utformas som man vill. En kyrklig vigsel har nog ganska strikta regler för hur den får/ska utformas. Men kolla med den kyrkan ni tänkt vara i, så får dom säga vad som gäller.
  • MajaStina

    Nä, det kanske man inte får... Va synd!


    Klippen jag sett har ju faktiskt varit från USA antar jag och där är dom ju allmänt galna så... Haha!


    Fast det skulle va kul alltså å få "larva" sig lite för det är lite såna vi är. Inte särskilt allvarsamma av oss.


    Tja, vi får väl helt enkelt hoppas på att vi får tag i en präst som är lite crazy!


     

  • Insanire

    En gudstjänst utformas av de som bygger den, i vigseln alltså prästen och brudparet. Visst finns det en vigselordning att följa, men inte borde det vara något problem med en roligare entré? Själv har jag åkt skateboard i mittgången under en gudstjänst, jag har varit på en gudstjänst där två personer repilerade sig ner från läktaren med klätterutrustning, en annan gudstjänst där en stod på läkaren och en på golvet där dom kastade en boll emellan sig. Ett brudpar tyckte att altargången var så kort så när de kommit halvvägs började de backa bakåt för att sedan gå framåt igen. Kolla med er vigselpräst. :)

  • MajaStina
    Insanire skrev 2012-03-01 22:26:23 följande:
    En gudstjänst utformas av de som bygger den, i vigseln alltså prästen och brudparet. Visst finns det en vigselordning att följa, men inte borde det vara något problem med en roligare entré? Själv har jag åkt skateboard i mittgången under en gudstjänst, jag har varit på en gudstjänst där två personer repilerade sig ner från läktaren med klätterutrustning, en annan gudstjänst där en stod på läkaren och en på golvet där dom kastade en boll emellan sig. Ett brudpar tyckte att altargången var så kort så när de kommit halvvägs började de backa bakåt för att sedan gå framåt igen. Kolla med er vigselpräst. :)
    Du ser! Då ska jag definitivt kolla med prästen! Jag menar ju inte riktigt att vi ska larva oss utan bara skoja till själva entrén litegrann. Fast jag vet inte om jag kan få med den andra halvan på det! Han vet just ingenting om mina planer!! Hihi! Kul att du sett så många olika varianter!! Tack!!
Svar på tråden Rolig entré?