Champagne hos frisören?
Är det någon som ska ha/har haft med sig champagne till frisören?
Min frisör rekommenderade det och det tycker jag låter trevligt.
Hade ni med er några tilltugg också?
Är det någon som ska ha/har haft med sig champagne till frisören?
Min frisör rekommenderade det och det tycker jag låter trevligt.
Hade ni med er några tilltugg också?
Min frisör har fixat allt,det ingick i priset.
När jag var tärna kom marskalken till frissan med champagne, vindruvor, ost och kex. Det var kanonmysigt och helt utan att bruden eller vi tärnor visste om det. Jag tror att min m2b blev väldigt inspirerad av det hela så jag hoppas på något liknande! Bra att få något i sig med, det var rätt tidig uppsittning den dagen så att äta något litet mellan frukost och lunch var välbehövligt.. Jag kan rekommendera det varmt!
Jag hade inte velat ha det! Något att äta, ja det behövdes och det hade jag, men ingen alkohol. Jag tål inte så mycket, och jag hade inte velat vara ens det minsta påverkad under vigseln. Det blev mer än tillräckligt ändå, vi hade en liten flaska med oss i bilen och sen festen förstås. Jag tenderar dessutom att få migrän av alkohol, och det hade ju varit väldigt dumt att få redan på förmiddagen!
Får frissan bjuda på det? Räknas inte det som utskänkning? De där reglerna är otroligt snåriga....
Klart det kommer bli skumpa hos frissan! Men med tilltugg, man vill ju inte vara helt lullig redan på morgonkvisten! ;)
Vilka slags tilltugg ska ni ha?
Ur makeup artist synvinkel..... Var försiktig med alkholen då den ibland gör att man blir röd om kinderna och mer makeup kan behöva användas på dessa ställen....
Själv blommar jag om kinderna efter ett glas
Jag har beställt ett bröllopspaket där det ingår provuppsättning, uppsättning, lunch, snacks och självklart champagne ingår vilket känns perfekt!
Dock dricker jag nog inte så mycket, tänkte ta med cider själv så inte skumpan tar över :p
Jag personligen väntar med alkohol till efter vigseln. Man vill ju vara så klar och redig som möjligt till vigseln tänker jag. Dessutom lär det bli en del alkohol ändå senare med brudskål, trerätters med vin till alla rätter, avec till kaffet och eventuellt bar till festen.
Jag tål inte så mycket så jag tänker absolut inte dricka något hos frisören. Inte så kul att bli lullig redan innan vigseln liksom.
Jag tänkte kanske ta med mig nån eller några småflaskor skumpa till frissan, så kan jag och tjejerna bara skåla lite för en fin stund tillsammans. Då behöver det inte bli så mycket. Samt att jag hoppas det glaset tar bort lite av den nervositet jag vet att jag kommer känna. Åh blir så glad och bubblig (ha, inte druckit nåt!) bara jag tänker på bröllopsdagen! ...trots att det är mer än 6 mån kvar.
Jag vill också vänta med all alkohol tills efter vigseln. Just champagne/mousserande går ju väldigt snabbt upp i huvudet dessutom, och är man nervös, kanske har sovit dåligt, inte kan äta så mycket... Jag skulle nog bli väldigt fnissig iallafall, och det vill jag inte vara under vigseln!