Enkelt bröllop.
Vi har planerat att gifta oss i slutet av augusti jag och min fästman. Ska försöka ha det så enkelt som möjligt och så billigt det bara går. Om alla gäster kan komma blir vi ca 40 stycken. Vi har ju tänkt sköta det mesta själva men jag känner att på festen vill inte jag stå och hålla på med maten och hålla låda och tala om för alla vad som händer. Då vill man ju bara sitta och bli "ompysslad". Vet inte om vi ska fråga någon av våra kompisar kanske om han/hon vill hålla i trådarna lite... Som sagt ska det ju vara enkelt, men det kanske är smidigt att ha någon som styr å ställer lite så det inte blir förvirring? Hur skulle man kunna lägga upp det utan att det blir föör mycke? Någon som har några bra tips eller egna erfarenheter att dela med sig av? Själv har jag bara varit på ett fåtal bröllop och ett var alldeles för uppstyltat att man skulle va med på allsång och en massa annat ståhej hann knappt gå o kissa ens, medans ett annat bara var...tråkigt med tal av farbröder, morbröder och en massa andra släktingar...
Jag vill att alla ska minnas det som en rolig fest med lite inslag av bröllop, typ!!
Ullis