• Nina9
    Äldre 29 Feb 20:49
    11273 visningar
    11 svar
    11
    11273

    Bra guldsmed i skåne med humana priser

    Hallå hej,

    Någon som känner till en bra guldsmed med humana priser?

  • Svar på tråden Bra guldsmed i skåne med humana priser
  • Äldre 1 Mar 19:49
    #1

    Jag vet inte vad du menar med "humana priser" det beror på vad du vill få gjort?

    Vi har beställt fån David Butler i Malmö. Han tar 2500 kr per ring i arbetskostnad + guld om du inte har det själv.

    www.davidjbutler.com/Introduktion/Hurg%C3%B6rvi/tabid/197/Default.aspx

  • chrpe
    Äldre 1 Mar 19:55
    #2

    Jag beställde på Carl Hoff i Helsingborg! Toppen service och bra priser. Vi beställde 4 vitguldsringar, killens är helt slät, min förlovningsring har en stor diamant och mina två vigselringar har 14 diamanter var. Vi betala strax över 50.

  • Nina9
    Äldre 14 Mar 11:07
    #3

    Tack! Det blev David Butler. Han och hans fru är så otroligt trevliga!

    Vi var på MK Juvel först där guldsmeden tog 7-8000 för bara arbetet per ring...Kände att det inte var riktigt aktuellt.

  • Äldre 14 Mar 11:15
    #4
    Nina9 skrev 2012-03-14 11:07:40 följande:
    Tack! Det blev David Butler. Han och hans fru är så otroligt trevliga!
    Ja, håller med! Vi är jättenöjda med bemötandet hos dem och min vigselring blev fantastisk! Solig
  • Äldre 14 Mar 18:26
    #5
    Nina9 skrev 2012-03-14 11:07:40 följande:
    Tack! Det blev David Butler. Han och hans fru är så otroligt trevliga!

    Vi var på MK Juvel först där guldsmeden tog 7-8000 för bara arbetet per ring...Kände att det inte var riktigt aktuellt.
    Ja, visst är de? Vi ska hämta våra ringar nästa fredag! *längtar*
  • Bella7­7
    Äldre 8 Sep 13:56
    #6

    Hej!
    Vi köpte våra ringar i somras på Mk Juvel, där tog de 7000 kr för min handgjorda solitär i vitguld, i arbetskostnad.
    Min mans släta rödguldsring tog de bara 2500 kr i arbetskostnad, så tycker det var kanon!! Vi är såå nöjda!

    Skrattande

  • Hjärt­at78
    Äldre 8 Sep 14:09
    #7

    Vi har köpt våra förlovningsringar och vigselring hos Björn Nilsson i Kristianstad. Dom är toppen !!

  • Äldre 15 Mar 12:56
    #8

    Glimrra.se är ju en nätbutik men jag rekommenderar den ändå. Det är vettiga priser och fraktar runt i hela landet utan en massa krångel. Hoppas det hjälper åtminstone lite! ;D

  • alexan­drathe­rese
    Äldre 3 Nov 18:54
    #9
    knyttan skrev 2012-03-01 19:49:22 följande:

    Jag vet inte vad du menar med "humana priser" det beror på vad du vill få gjort?

    Vi har beställt fån David Butler i Malmö. Han tar 2500 kr per ring i arbetskostnad + guld om du inte har det själv.

    www.davidjbutler.com/Introduktion/Hurg%C3%B6rvi/tabid/197/Default.aspx


    Hej! Vet du om han tar 2500 kr i arbetskostnad för vilken ring som helst som man skulle vilja ha? Eller är det någon slags standardring som man får för 2500 kr i arbetskostnad?
  • Äldre 4 Nov 12:18
    #10

    Alexandratherese, David Butler tar 2500 kr för "enklare" ringar, tex alliansring. Kostnaden blir större om man vill ha mer avancerade ringar. Jag har för mig att arbetskostnaden blir 6-7000 kr för min trestensring.

  • alexan­drathe­rese
    Äldre 4 Nov 19:55
    #11

    EplusT : Åh, tack för ditt svar! Det är nämligen en alliansring jag vill ha Ska boka ett möte med honom! Spännande med din ring!

Svar på tråden Bra guldsmed i skåne med humana priser