• Nannis

Flygvärdinnestövlar

Jag är ute efter ett par svarta stövlar typ den stil på stövlar som flygvärdinnor brukar ha: låg klack, lite bredare tå och kanska höga.

Är det någon flygvärdinna som finns på BT som kan uppöysa mig om var jag kan hitta sådana stövlar? Kanske någon annan som vet?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Flygvärdinnestövlar
  • Electric Lady

såg en annons från birkenstock med såna stövlar. De kostade 2000.

• Nannis

Näe!! Är de så grymt dyra!!?? Hmm, kanske ska tänka om... Tack för svar ialla fall.

*besviken*

• Electric Lady

Det finns nog billigare. Kolla på "tantiga" skoaffärer, som scholl, frövi skor etc. Om du bor i stockholm finns det en affär på hornsgatan. Du kan nog få tag på billigare där. Tantaffärerna har snyggare grejer än man tror! Klassiska, snygga, sköna skor!

• isis

Jag skulle vilja ha ett par "klassiska" höga svarta stövlar. Några som man kan ha oberoende mode, alltså vare sig spetsiga, alltför runda eller alltför fyrkantiga. Vad ska man satsa på då måntro?

Min stora fråga när det gäller högklackat:

Kan det bli/vara bekvämt?!

• Jj?

Ja, Isis!

En rätt balanserad klack är BEKVÄM. Ska man stå upp länge under en och samma dag är det bra att byta skor någon gång under dagen och helst ha skor med olika klackhöjd då blir man mindre trött. Om en klack är bekväm eller inte beror inte bara på höjden utan också på klackens utformning och var tygndpunkten hamnar. Olika människor och gångstilar föredrar olika klackar.

• Electric Lady

isis: Ja! Det kan det! Och som sagt, kolla på affärerna jag nämner ovan. tantiga affärer! Även ecco kan vara en idé, samt NK.

• Ettolrach

Stövlar med höga skaft är dyra, under 1500 är det ngo svårt att komma om man ska ha kvalitetsdon.

• isis

Hej!

Tack för era svar! :) :) Nästa gång ska jag prova igenom varenda stövel/sko jag kan hitta istället för att köpa en som är hyffsad.

Kommer aldrig ner med hålfoten men det ska man oxå kanske göra?

Senast jag köpte ett par stövlar med stilettklackar höll dem tre gånger. Sen vek sig klackarna.. Tjoho!

• mermaid

Lägg i hålfotsinlägg då så blir skon bekvämare.

• isis

Såg ett par grymt snygga röda, lårhöga stövlar i någon tidning..kanske cosmopolitan som jag verkligen skulle villja ha. fast det stog inte vart dem var inköpta.. säkert YSL för 7500,- :/

• Electric Lady

isis
    kolla på Sko Uno! Det är rätt dyrt, men inte så dyrt.

• isis

Electric - Var finns Sko Uno? Bor i Göteborg..

• Electric Lady

Gamla Brogatan i Stockholm, en gata som skär Drottninggatan.

Svar på tråden Flygvärdinnestövlar