• Tinzi

Hur länge "står" sig en ballong?

OM jag blåser upp ballongerna kl. 18:00 på kvällen, är de då fina kl. 18 dagen efter?
    UTAN Helium alltså, vill slippa lägga pengar på det även om ballongerna tål det.

• Svar på tråden Hur länge "står" sig en ballong?
  • Chicita

Det beror mycket på hur bra du knyter. Vi har alltid ballonger till barnen på somrarna på hotellet. Dom jag gör brukar hålla sig rätt fina i 2-3 dagar.
    Dom som en av mina kollegor gör brukar vara halvdöda dagen efter...

Jag skulle blåsa upp 10 ballonger redan nu och se hur länge dom håller sig helt enkelt Solig

Och ett tips, blås upp några extra. För ibland är det fel på själva ballongen så att dom har en liten liten pyspunka... Alltså att själva ballongen är så tunn på en fläck att den läcker luft även om det inte är hål...

• Tinzi
    Chicita skrev 2012-02-29 19:57:36 följande:
    Det beror mycket på hur bra du knyter. Vi har alltid ballonger till barnen på somrarna på hotellet. Dom jag gör brukar hålla sig rätt fina i 2-3 dagar.
    Dom som en av mina kollegor gör brukar vara halvdöda dagen efter...

Jag skulle blåsa upp 10 ballonger redan nu och se hur länge dom håller sig helt enkelt Solig

Och ett tips, blås upp några extra. För ibland är det fel på själva ballongen så att dom har en liten liten pyspunka... Alltså att själva ballongen är så tunn på en fläck att den läcker luft även om det inte är hål...
    mmm oki, saken är den att detta är dyrare ballonger m.t tryck så har bara 4 st (större modell) men om man blåser upp dem rätt bra , knyter hårt, och tja...får väl hoppas bara antar jag :)
  • Chicita

Om det bara är 4 stycken så borde väl någon hinna blåsa upp dom samma dag?
    Kan inte din blivande svänga förbi lokalen och fixa det medans du målar dit ansiktet och sätter upp håret? Flört

• Tinzi
    Chicita skrev 2012-02-29 21:54:49 följande:
    Om det bara är 4 stycken så borde väl någon hinna blåsa upp dom samma dag?
    Kan inte din blivande svänga förbi lokalen och fixa det medans du målar dit ansiktet och sätter upp håret? Flört
    Nja vi bor långt bort & ska fotograferas innan, men kanske får be ngn annan :)
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-02-29 22:14:33 följande:
    Nja vi bor långt bort & ska fotograferas innan, men kanske får be ngn annan :)
    Ok... ja jag tror inte att det är någon fara om ni knyter ordentligt. Men om ni kan be någon fixa det samma dag så minimerar ni ju risken i alla fall Glad
  • Dj LASSE

Ska de hänga utomhus??Annars klarar de sig bra några dagar.Har Ni bra kvalite så kan ballonger hålla i flera veckor.Hälsningar LASSE

• Tinzi
    Dj LASSE skrev 2012-03-05 17:00:11 följande:
    Ska de hänga utomhus??Annars klarar de sig bra några dagar.Har Ni bra kvalite så kan ballonger hålla i flera veckor.Hälsningar LASSE
    Tack! Inomhus, ballonger som tål helium :)
Svar på tråden Hur länge "står" sig en ballong?