• Alexan­ders Maria
    Äldre 29 Feb 12:16
    2803 visningar
    7 svar
    7
    2803

    Vinter Bröllop

    Nu är det så att jag är så offantligt nyfiken över de bröllop som firas nu under vintern! Ville själv från början ha ett vinter eller höst bröllop vilket inte blev av pga av otålighet (och praktiska lösningar, men mest för att vi inte orkade vänta en minut till). :P


    Så därför tycker jag att ni brudar som har gift er under vintern kan berätta lite om er bröllopsdag och fullkommligt bombadera denna sidan med ERA bröllopsbilder och detaljer från ert vinterbröllop. :D


    Det tror jag är många som skulle tycka vore underbart att få läsa och framförallt se. :)


  • Svar på tråden Vinter Bröllop
  • malin martin
    Äldre 29 Feb 21:28
    #1

    AlexandersMaria

    Jag gifte mig i lördags 25/2 och vi bestämde direkt att det var ett vinterbröllop vi ville ha då vi träffades sista januari för två år sedan och blev tillsammans 23/2 2010. Vår förhoppning var att även denna vinter skulle bli så snörik som de två föregående har varit...tyvär blev så inte fallet.
    Vi gifte oss på Loka Brunn i örebro län och de har inte haft mycket snö någon gång i vinter. Samma vecka som bröllopet regnade det och va + 10 grader. sen blev det kallt, vilket resulterade i att viss snö fanns kvar men mest va det isigt och halt.
    Det vi gjort annorlunda mot ett vår/höst/sommar bröllop är: gästerna fick varsitt tomtebloss att tända när vi gick ur kyrkan. Sen under middagen tog vi en paus då rislampor tändes och skickades upp. Annars gick vissa saker i vintertema i trycksaker med snö ditaljer och dukning med kristaller och konstgjord snö. 

    själv hade jag en kappa med päls samt ett par varma vinterskor på mig under fotografering och transport. 

    Vi har inte fått våra kort från fotografen ännu, men kan visa vissa foton som min syster har tagit. Fråga gärna, delar med mig med de tips som går:





     
  • Alexan­ders Maria
    Äldre 1 Mar 11:04
    #2

    Underbart härligt, tack för att du delar med dig! Grattis till ert Bröllop dessutom :)


     

  • Alexan­ders Maria
    Äldre 1 Mar 11:05
    #3

    Er glas ljuslyckta är jättefina.

  • FruDuf­va
    Äldre 1 Mar 11:38
    #4

    Du vill möjligtvis inte sälja pälkappan? Med vänlig hälsning, Linda (ska gifta mig 12-12-12)

  • teddy
    Äldre 1 Mar 15:07
    #5

    En jättebra tråd! Hoppas fler fyller i! :) 

    Malin Martin, underbar bild på er två! :) 

  • Tessie­tesse
    Äldre 1 Mar 20:25
    #6
    malin martin skrev 2012-02-29 21:28:09 följande:
    AlexandersMaria

    Jag gifte mig i lördags 25/2 och vi bestämde direkt att det var ett vinterbröllop vi ville ha då vi träffades sista januari för två år sedan och blev tillsammans 23/2 2010. Vår förhoppning var att även denna vinter skulle bli så snörik som de två föregående har varit...tyvär blev så inte fallet.
    Vi gifte oss på Loka Brunn i örebro län och de har inte haft mycket snö någon gång i vinter. Samma vecka som bröllopet regnade det och va + 10 grader. sen blev det kallt, vilket resulterade i att viss snö fanns kvar men mest va det isigt och halt.
    Det vi gjort annorlunda mot ett vår/höst/sommar bröllop är: gästerna fick varsitt tomtebloss att tända när vi gick ur kyrkan. Sen under middagen tog vi en paus då rislampor tändes och skickades upp. Annars gick vissa saker i vintertema i trycksaker med snö ditaljer och dukning med kristaller och konstgjord snö. 

    själv hade jag en kappa med päls samt ett par varma vinterskor på mig under fotografering och transport. 

    Vi har inte fått våra kort från fotografen ännu, men kan visa vissa foton som min syster har tagit. Fråga gärna, delar med mig med de tips som går:




     
    Åhh va fint! Det är inte så att du fick några rislampor över och att du vill sälja vidare de små kristallerna? Mitt vinterbröllop sker innan månaden är slut och egentligen är det väk bara lite dekorationer kvar att fixa (vi ska va på en rastaurang).

    Sen undrar jag även hur ni gjorde med tomteblossen? Var det vanliga korta tomtebloss eller lite längre, exklusivare? Isåfall var köpte ni dem? Lyckades ni tajma så att alla tände dem samtidigt? Delades de ut efter vigseln eller låg de i vigselprogrammen?  

    Många frågor Hoppas på svar  
  • malin martin
    Äldre 3 Mar 11:04
    #7

    Hej 

    Kappan hyrde jag på atelje grindefjäll i falun så kan tyvär inte sälja den =)
    Ljuslyktorna beställde vi över nätet, cabom.se
    Tomteblossen är så kallade partybloss med brinntid 3-4 minuter och beställda från partykungen.se. Våran toastmaster hade kontakt med oss inne i kyrkan och sa till gästerna att tända strax innan vi kom ut. Delades ut efter vigseln. 
    Ljusen på borden är Ikeas dricksglas GODIS med flytljus i, glaskrossen blev kvar i festlokalen men är inhandlade på panduro. 

Svar på tråden Vinter Bröllop