• Zomzom

Förslag på utklädnad? :-)

Detta kanske inte riktigt hör hemma här på BT, men jag hoppas jag kan få lite tips av er underbara påhittighet!?

Jag har blivit bjuden på Halloween fest och har inga idéer till vad jag ska klä ut mig som??

Jag gillar egentligen inte alls att klä ut mig..men det kanske finns något som inte är så "avancerat" om ni förstår hur jag menar

Snälla, kom gärna med förslag!

• Svar på tråden Förslag på utklädnad? :-)
  • Peppina

Kanske en kvinnlig hulken (om du är tjej). Måla hela dig grön med vattenfärg, fixa lite söndriga kläder!! Säkert succé!

• Sibella

Är det en "riktig" halloween-fest (där man kan vara utklädd till vad som helst) eller är det skräcktema?

• Rut

Jag har en idé som jag tagit från en Kalle och Hobbe serie! Gå som kronofogde! Det är enligt Kalle det mest skrämmande för många! Lätt är det ju också; kostym och portfölj, sen är det klart! Kommer ihåg idén sen långt tillbaka eftersom jag har tänkt att använda den själv, det har bara inte blivit av...

• Mibe

Jag var Ipren-mannen på en vanlig maskerad - det blev succé!!!!

• Zomzom

Sibella,
    Det är en kompis som fyller år så det är blandat födelsedagsfest/ Halloweenfest. Allt som står på inbjudan är att man ska komma utklädd!

• rarasara

har en kompis som klädde ut sig till flour-tant, det var det läskigaste han kunde komma på. :)
    Själv har jag varit polis, ängel (lucialinne ståltrådsgloria med glitter och vingar av lakansväv och bomull upphängt på blompinnar men man kan köpa färdiga också, t.ex på H&Ms barnavdelning), djävul och smurf (gissa om det var jobbigt att tvätta bort den blå färgen från ansiktet :))

• Rut

Eller gå som en bridezilla... Har inte rätt kanal hemma men har hört att det kunde vara riktigt skrämmande!

• phoebe

Jag har varit utklädd som cow-girl, "billig", spanjorska, djävul..Andra förslag jag har sett är katt,kanin, 80-tal, 70-tal, geisha,tennisspelare, fotbollspelare, ballerina, hawajii(vilket ja tänkte försöka vara iår)

Det behöver ju inte alltid vara "så mycket". Huvudsaken med maskerad är ju att man inte kommer helt som vanligt utan har någonting extra..

• Zomzom

Skulle ni kunna ge förslag på hur jag klär ut mig, tex. till djävul osv.
    Var kan jag få tag på alla grejerna?
    Vill hellst inte lägga ner så mycket pengar på utklädnaden men..

superduperbra hjälp man får här inne!

• Sibella

Om du vill göra det väldigt enkelt för dig så kan du ha en vanlig svart klänning/kjol och ett par "skelettstrumpbyxor" (svarta med vita skelettben på) under, så att det ser ut som om fu inte har nåt kött på benen, och så lite blekt smink på det.

Om du har tillgång till vårdkläder kan du vara sjuksköterska eller läkare. Om du vill vara läskig kan du komplettera med en penna som ser ut som en spruta (finns på Buttericks) och stänka ner dig med lite låtsasblod.

Djävul blir man med svarta kläder och röd svans och horn (horn på diadem och svans går att köpa).

Svarta byxor, blå skjorta och ett polis-kit från en leksaksaffär (badge, pickadoll och handbojor)=amerikansk polis.

Det är skojigt med maskerad...

• Dea

När jag var djävul hade jag rödsminkat ansiktet, svart frack och svärtade ögonbryn.

Djävulshorn finns på de flesta större leksaksaffärer om man vill ha det, en tub rött smink också.
    Några svarta kläder har du säkert och en svart sminkpenna.

• lillaEgo

Den här sidan har många roliga kostymer man kan hyra (billigt, tycker jag ).

www.funnyproducts.se/

Om inte annat kan Du få idéer där.

• Miandra

lillaEgo! Tack för jättebra länk-tips.

• Zomzom

lillaEgo,
    Tack för en toppen länk!!

Börjar tom. att tycka att det ska bli skoj att klä ut mig på Halloween

Bugar och bockar för all hjälp!

Svar på tråden Förslag på utklädnad? :-)