• drömmer

    Måste alla trycksaker se likadana ut?

    Har just suttit och skissat lite på hur både inbjudan, tackkort, vigselprogram, festhäfte och placeringskort ska se ut.(de ska skrivas ut på tryckeri)  Nu är min fråga... Måste de ha samma design?

    Jag har valt en design till festhäfte och placeringskort och en till inbjudan, tackkort och vigselprogram. Eller bör vigselprogrammet ha samma design som festhäfte och placeringskort eftersom det är nytt för dagen?

    Hoppas ni förstår hur jag menar   . Lägger in bilder .. Allt kommer gå i samma färger och textstiler och på så sätt bindas ihop...


    Denna designen är isf tänkt till inbjudningar och tackkort samt vigselprogram. (Alla kommer inte bli likadana men det stuket)

     

    Och Festprogram och placeringskort såhär. Tyckte det var lite festligare?

  • Svar på tråden Måste alla trycksaker se likadana ut?
  • Tveket

    Mitt kommer inte se likadant ut. I början var jag helt inställt på att allt måste matcha exakt men sen impulsköpte vi inbjudnings kort och då var det bara att släppa att det skulle matcha till 100%. Vi kommer använda samma typsnitt, färger och dekorationer för att få det mer enhetligt.

  • drömmer
    Tveket skrev 2012-02-28 13:04:38 följande:
    Mitt kommer inte se likadant ut. I början var jag helt inställt på att allt måste matcha exakt men sen impulsköpte vi inbjudnings kort och då var det bara att släppa att det skulle matcha till 100%. Vi kommer använda samma typsnitt, färger och dekorationer för att få det mer enhetligt.
    Ja det är lite så jag med tänker. Binda ihop det med samma band och sådär. Tack för ditt svar !
  • annapanna88

    Klart att de inte måste ha samma design! Om du vill ha lite "festligare" design på festhäfte och bordsplaceringskort så kör på det :) Dessutom går de ju som du säger i samma färger.
    Jag tror lätt att det kan gå lite till överdrift det där... Med att det måste matcha perfekt alltså.
    Själv tänker vi ha samma färger, men än så länge är bara inbjudningskort och bordsplaceingskort klara. Hur resten ska se ut blir ett senare problem :D

  • Chicita

    Det finns bara två måsten när man ska gifta sig...
    Hindersprövning och någon som viger en.

    Jag tror inte att någon skulle reagera negativt på om det är olika design, font, färg, form eller något annat på dom olika trycksakerna Flört
    Kör på bara

  • drömmer
    Chicita skrev 2012-02-28 14:03:49 följande:
    Det finns bara två måsten när man ska gifta sig...
    Hindersprövning och någon som viger en.
    Haha så sant Tungan ute
  • Chicita
    drömmer skrev 2012-02-28 14:35:38 följande:
    Haha så sant Tungan ute
    Men det är väldigt lätt att fastna i "oj gör alla , då måste nog jag också göra det" Rynkar på näsan
    Om du och din blivande tycker att det är bra, och det inte är något som någon kan ta illa upp över - så kör på det Skrattande
Svar på tråden Måste alla trycksaker se likadana ut?