• AlwaysAndForever2012

Funderar på göra egna tackkort? tips

Hej, sitter och stirrar mig galen på alla sidor att göra tackkort på. tycker antingen det är dyrt eller så går det inte göra som jag vill. Så funderar på att göra egna tackkort. någon som gjort det?
    Går det göra tackkort på fotopapper i skrivanen tro?
    Jag vill nämligen ha flera olika kort, nåt större och några mindre, då jag inte kan besluta mig :P alla är så extremt olika och syns så olika på. en ser man glädjen, en kärleken, en det fina uppställda, en med kyrkan, en med blomma osv..ja.inte så många kort jag ska ha alltså, men blir svår.t

• Svar på tråden Funderar på göra egna tackkort? tips
  • bruden

Det är inga problem att göra egna tackkort och skriva ut på fotopapper. Se bara till att mallen du jobbar med har samma storlek som fotopappret så du inte får något kapat vid utskriften.

• sommar2014

Jag har fotoskrivare men brukar aldrig skriva ut just foton på den eftersom det alltid blir snyggare och inte alls dyrt att lämna till framkallning, jag brukar använda crimson.se.

Du kan ju t.ex. skriva ut/framkalla fotona på vanligt sätt, sedan klistrar du dem på ett vikbart kort (från pappershandeln/pysselbutik) och skriver din tackhälsning på insidan av kortet. Med en fin penna kan jag tänka mig att det blir rätt snyggt och enkelt. Enklaste möjliga!

Det som jag tror gästen uppskattar är inte om det ser dyrt ut, utan att det är en trevlig hälsning och ett foto på er. Det skulle i alla fall jag som gäst uppskatta.

Här kan man också beställa färdiga tackkort med eget foto och hälsning för 3-4 kr/styck! fsone.crimson.se/cards/

Lycka till! Glad

• AlwaysAndForever2012

Tack för tipsen. ska kolla den sidan också.
    Jag bara fundera på hur man får ut så små kort som jag tänkt ha med som extra kort så att säga, eftersom jag inte kan bestluta mig vilka jag ska ha

• bruden
    AlwaysAndForever2012 skrev 2012-02-27 15:25:19 följande:
    Tack för tipsen. ska kolla den sidan också.
    Jag bara fundera på hur man får ut så små kort som jag tänkt ha med som extra kort så att säga, eftersom jag inte kan bestluta mig vilka jag ska ha
    Du gör bara fler på samma mall och klipper ut
Svar på tråden Funderar på göra egna tackkort? tips