• Lady Belle
    Äldre 26 Feb 20:30
    1942 visningar
    6 svar
    6
    1942

    Hur spenderar ni eran smekmånad?

    Är så nyfiken på vad alla ska hitta på när ni har smekmånad. Kommer ni slappna av, uppleva äventyr eller kanske upptäcka nya delar av Sverige?


     


    Själva ska vi göra en once in a lifetime sak och åka till Antarktis, enda gången vi möjligtvis skulle kunna ha råd med det är med bidragen till resan. Blir spännande men solen får tyvärr vänta.

  • Svar på tråden Hur spenderar ni eran smekmånad?
  • Äldre 26 Feb 20:40
    #1

    Så här gick det för oss...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m4060778.html

    Men nu blir det en ny resa.
    Vi ska iväg en vecka på en charter, all inclusive minisvit med egen pool här:
    www.sentidohotels.com/hotels/overview/greece/rhodes/apolloblue/

    Vi kände att vi hellre "fegar ur" nu och gör något enklare men lite lyxigare istället för att riskera att något går fel på nytt.
    Sen funderar vi eventuellt på att ta en weekendresa till London i sommar eller i höst också.

    Vi hade ca 3 veckor ledigt efter bröllopet varav vår misslyckade resa var en av dom. Vi njöt trots sjukdomar av varje sekund av ledigheten. För oss var det viktigaste att vi hade varandra och att vi var helt överens om vad vi ville Glad

  • Lady Belle
    Äldre 26 Feb 20:47
    #2

    Chicita: Stackare vilken resa! Att sånt skulle hända är verkligen mardrömmen. I såna lägen kan man inte göra annat än att verkligen fokusera sig på de små bra detaljerna runt omkring en.


    Hoppas den nya resan blir alldeles fantastisk! Det förtjänar ni verkligen efter en sån resa.

  • Äldre 26 Feb 20:51
    #3
    Lady Belle skrev 2012-02-26 20:47:20 följande:

    Chicita: Stackare vilken resa! Att sånt skulle hända är verkligen mardrömmen. I såna lägen kan man inte göra annat än att verkligen fokusera sig på de små bra detaljerna runt omkring en.


    Hoppas den nya resan blir alldeles fantastisk! Det förtjänar ni verkligen efter en sån resa.


    Tack Glad
    Den kan ju inte bli annat än bra när jag tillbringar den med älsklingen Solig
    Även om vår första resa vart en katastrof så har vi ändå fina minnen därifrån och så här i efterhand så kan man ju skratta åt saken.
    Så mycket som gick fel är ju som taget ur en komedi nästan Flört
  • aniara
    Äldre 26 Feb 21:34
    #4

    Vi kommer börja med en vecka i Frankrike; Normandie och Bretagne. Vi ska i lugn och ro turista, bo fint och njuta av god mat och dryck. Sen åker vi över till England och Cornwall där min fästman har släkt (bl.a. morföräldrar som troligtvis inte kommer orka resa till Sverige för bröllopet). Vi ska hälsa på släkten och turista i området. Jag har varit där med fästmannen en gång tidigare men då blev det inte så mycket av turistandet eftersom han åkte på matförgiftning första kvällen. Det blir alltså ingen hel smekmånad för oss men i alla fall två veckors resa ihop.

  • Lady Belle
    Äldre 26 Feb 21:42
    #5

    Aniara: Frankrike och England låter helt underbart romantiskt! Har själv alltid haft en dröm att äta middag i Eiffeltornet men måste komma över höjdskräcken först. Hoppas det inte blir någon matförgiftning den här gången. När ska ni ha er smekmånad?

  • aniara
    Äldre 26 Feb 22:17
    #6

    Vi åker två första veckorna i juli. Vi skippar dock Paris. Vi har bl.a. bokat 5 nätter i en svit på ett B&B i Bayeux och en natt i ett rum med havsutsikt i Mont Saint-Michel. Jag var på skolresa till Frankrike när jag var 17 så jag har egentligen sett alla de här ställena redan. Det är bl.a. därför vi inte åker till Paris den här gången.

Svar på tråden Hur spenderar ni eran smekmånad?