• elizab­eth
    Äldre 26 Feb 19:40
    2625 visningar
    6 svar
    6
    2625

    Hjälp med tips!!! Bröllopsweekend i Italien...

    Jag och min m2b vill åka på en bröllopsweekend till Italien i Augusti.


    Har ni nåt bra tips om mysig stad/by? Gärna inte speciella turistställen.


    Närhet till bad.


    Några bra Hotell? m.m

  • Svar på tråden Hjälp med tips!!! Bröllopsweekend i Italien...
  • elizab­eth
    Äldre 27 Feb 11:16
    #1

    puffar!

  • MrsSil­fverbl­ad2b
    Äldre 27 Feb 11:25
    #2

    Det finns många härliga ställen på italienska rivieran. Jag och min sambo var i en by som heter Laigueglia för några år sedan, jättemysigt och inte så turistigt. Vi bodde då på ett ställe som heter Hotel Teresa http://www.albergoteresa.it/Default.aspx Tror bara det var 1 stjärna men har helt klart bott på sämre 3-4 stjärninga. De städade varje dag, utsikten från den stora härliga balkongen var heeelt underbar och maten; aaah! Vi valde halvpension och fick 4 rätters varje kväll, hade ingen aning om vad vi skulle bli serverade när vi satte oss till bords men det var fantastiskt varje gång och då ska jag säga att jag är väldigt petig med mat. Från Laigueglia kan du lätt ta tåg till andra städer också, både i Frankrike, Monaco och Italien. Är ni ute efter lyx så finns det naturligtvis bättre hotell också.


    12-05-12
  • Äldre 27 Feb 11:37
    #3

    Vi hittade en liten "resebyrå" eller vad man ska kalla dom. Dom förmedlar i alla fall boende i Toscana.

    www.tematoscana.se/

    Dom har varit riktigt bra att ha och göra med. Rekomenderas verkligen

  • elizab­eth
    Äldre 27 Feb 17:49
    #4

    Fler tips tack!!!

  • elizab­eth
    Äldre 28 Feb 09:48
    #5

    Har ni verkligen inga fler tips???


     

  • Äldre 28 Feb 12:51
    #6

    Jag vet en massa trevliga små ställen, men de ligger inte i närheten till bad.

Svar på tråden Hjälp med tips!!! Bröllopsweekend i Italien...