• LiveForever

Hur ska vi duka?

Bröllopsfest för cirka 100 personer. Vad tror ni blir bäst: några långbord eller flera fyrkantiga smågrupper? Lokalen är stor, så det finns plats för vilket som. 

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ska vi duka?
  • Anneli256

man kan även välja typ E format.. vi ska ha helt annorlunda. Ett honnörsbord mot kortsidan av väggen, Två långbord som går snett ut ifrån detta, med en bits mellanrum, ung om du tänker dig ett v men med mellanrum mot botten... inuti v:et så kommer ett bord att stå rakt . Svårt att förklara, fick ideen från youtube där jag var inne och tittade på vidoes av bröllopsdekorationer Glad Hoppas du förstår hur jag menar.

• Pörcy

Vi kommer ev att ha ett långbord i mitten av honnörsbordet (så att det blir som ett T) och sen ha smågrupper på sidorna.

• malin martin

personligen tycker jag E formen kan bli tråkig då man enbart talar med den absolut 4-6 närmaste personerna. Vi hade inte så många gäster men valde att ha ovala bord med ca 10personer vid varje...det hade vi nog valt att ha även vid fler gäster och då kanske med 12 personer då fler blir involverade i konversationerna. 
    vi blandade några vänner från min sida med några från min mans sida vid varje bord...mycket lyckat =)

Svar på tråden Hur ska vi duka?