• Fia S

Önskar lite hjälp.

Hej.

Detta har inget med bröllop att göra. Men tänkte bara kolla om det finns nån där ute med ett bra svar.  Jag tycker att det verkar finnas många snälla personer här på BT.

Jag känner själv att jag inte vet vilket svar jag ska ge. Det handlar om min kusin. Hon är 26 år och har börjat att dejta en kille som är 30 år. Han är smart, trevlig, rolig och jätte snäll. Lite blyg är han av sig, men hon tycker det är bra för han känns alltid lugn. I alla fall. Saken är den att min kusin sa till mig igår att hon fick reda på att killen hon dejtar är oskuld. Och han har aldrig haft en flickvän. Han har många  tjej kompisar. Men aldrig varit ihop med nån. Utan han har lagt sin tid på jobb och nu sist studier i 5 år. Så nu känner min kusin att hon inte vad hon ska göra? Fortsätta träffa han och kanske ”bli nåt” med han. Och det sen leder till sex. Eller ska hon bara sluta träffa han? Hon själv är ej oskuld. Och som hon sa ”legat med några stycken killar, mer än vad man kan räkna på sin hand”
    Hon gillar honom och gillar att vara med han. Men hon sa att hon har svårt med tanken på att han inte varit med nån innan.

Så om det finns nån som tänker nåt om detta. Så svara gärna. Min kusin vill ha lite hjälp, och jag tycker det är en svår sist för henne!

Tack.

• Svar på tråden Önskar lite hjälp.
  • Anonym

Jag tycker att det är en ganska "liten" grej. Och om hon stör sej så mkt på det så kanske det betyder att hon inte vill vara med honom? Vill hon ha ngt långvarigt så tycker jag att det är konstigt om hon ser det som ngt problem. Vill hon bara ligga så är det ju en annan femma...

• Anonym

Det är inte speciellt svårt att ta en svendom.

Men om hon ser det som ett problem är de kanske inte rätt för varandra. Min sambo var själv oskuld när vi träffades, vist han var inte 30 men över "normal bli av med oskulden" ålder. Vad nu normalt ska vara bra för.

Jag har aldrig ångrat att jag stannade kvar när jag fått reda på att han inte hade gjort lika mycket som jag innan. Det har vi ju hela livet på oss att prova tillsammans. 

Nu säger jag inte att din kusin kanske hittat sin livs stora kärlek. Men om hon tvivlar på grund av en sådan liten sak.

Då får hon väl tänka om det var tvärt om. Om det hade varit hon som var oskuld. Hur hade det känts för henne, varför hade hon väntat etc.
    För så svårt är det ju inte att ha sex för första gången, det svåra är kanske att göra det på ett sätt som man kan se tillbaka och känna sig nöjd med. Han har kanske haft höga krav och nu hittat en tjej som möter de kraven.. 

• Fia S

Tack för svaren.
    Jag pratade lite mera med henne innan. Och hon sa att det handlar inte bara om att ligga. För hon vill ha ett förhållande. Vill gifta sig och sånt. Jag sa det, att gillar du han så fortsätt att träffa han.

Svar på tråden Önskar lite hjälp.