• Goabul­len
    Äldre 25 Feb 10:04
    1897 visningar
    3 svar
    3
    1897

    Tips på långweekend Italien och presentkort???

    Hej brudar!


    Då vi har barn och inte vill vara utan dem för länge så tänkte vi åka på en långweeken till Itaien då vi älskar italiensk mat och goda viner. Det problematiska tycker vi är att vi gärna vill önska oss presentkort på resa i bröllopspresent. Det känns nämligen lite sniket och bara önska sig ett bidrag och då få  pengar i handen - om ni förstår vad jag menar.. Frågan är nu var vi ska önska oss presentkort? Nån som har någon idé? Känns ju kul och önska sig någonstans där man vet att man får en bra resa till Italien.. Inte typ charter utan något mer genuint.. Eller kan man få några såna paket på typ ticket?


    Nån som har något förslag?
    Kram på er!

  • Svar på tråden Tips på långweekend Italien och presentkort???
  • Äldre 25 Feb 19:12
    #1

    Om ni är intresserade av en vandrings- eller cykelresa i italien finns en resebyrå som heter TRAVL, www.travl.se. Jag har bekanta som bokat en just vandringsresa med dem.

    Om ni önskar en cityweekend kan ni väl kolla runt på vanliga resebyråers hemsidor och se vad som finns. Många charterbolag har ju olika konceptresor som är just till lite mer o-turistiga ställen dit man reser på egen hand (dvs utan reseguide eller liknande).

  • Sessan­67
    Äldre 25 Feb 19:17
    #2

    Venedig är underbart Solig  Florens har jag inte varit till själv än, men det är ett drömresmål i Italien för mig!

    När det gäller presentkort, så skulle jag rekommendera Ticket, men för egen del skulle jag heller önska bidrag - för att kunna vara mer flexibel.

  • Goabul­len
    Äldre 27 Feb 21:56
    #3

    Tack för era svar tjejer! Lutar kanske åt Ticket kanske då om de är där man brukar köpa presentkort.. Hade helst sett ett bidrag men min sambo vägrar - han tycker det känns konstigt att få pengar i handen.. Ska försöka och surfa runt på ticket och se vad de har..


    Cityweekend går nog bort utan vi vill nog ha lugnet och maten och vyerna istället  

    Ingen som har något mer tips?

Svar på tråden Tips på långweekend Italien och presentkort???