• Siggiesmum

    Hortensia i oktober?

    Planerar bröllop i början av oktober. Har tänkt ha hortensia i både bukett o bordsdekorationer. Är bara inte helt säker på ifall man lätt får tag i hortensia i oktober. Någon som vet?

  • Svar på tråden Hortensia i oktober?
  • caruba

    Är dom inte vackrast i oktober? Här nere i skåne tror jag dom är det. Men jag vet förstås inte om man kan köpa dom som snittblommor då. Ska du själv binda eller låta en florist göra dem?

    Hortensior är verkligen en av mina favoritblommor. =0)

  • Siggiesmum

    Visst e dom vackra! Blev osäker när jag idag såg hortensior hos en florist. Har hittat en bukettmodell med just hortensia, dahlia i lite annat som e så otroligt fin. Skulle nog inte våga göra min egen bukett, men däremot bordsdekorationerna.

  • caruba

    Jag hade helt enkelt frågat floristen/blomsteraffären. =0)

  • Siggiesmum

    Jag frågade faktiskt, men hon var osäker. Menade att vår/sommar var säsong. Men jag vill minnas att jag nån gång köpt hortensia kring farsdag. Nåväl får väl fråga fler experter :)

  • Nina9

    Det ska inte vara några problem alls. De kostar lite mer än när de är i säsong, men är en av de blommor som ändå är lätta att få tag på...och som behåller god kvaliete.

    Vi gifter oss 6: e oktober och de fyra florister jag har kollat med säger detsamma. =)

  • Katten84

    Det är inga problem med hortensia i oktober. Jag hade blå hortensia i min brudbukett den 25 februari och det var inga problem. Floristen köpte krukblommor från vilka hon tog själva blomman och satte i buketten.

Svar på tråden Hortensia i oktober?