• tigerb­alsam
    Äldre 24 Feb 12:46
    1626 visningar
    7 svar
    7
    1626

    Behöver idé! Gitarrspel vid ingång

    Hej alla idésprutor! Vi gifter oss borgerligt, ca 40 pers, förhoppningsvis utomhus. Vid stolarna/bänkarna ska en kompis sitta och plinka på en gitarr ca 10-15 min innan vigseln. Bara för mysfaktorn och så att folk fattar att de hamnat rätt. :) Sen ska vi gå fram till en särskild låt som han också ska spela. Det känns dock som att det behöver vara ett break på något sätt där. Ett ljud eller nåt som säger "nu slutar det vara mys-och-prat-musik och den riktiga ceremonin börjar". Har ni några idéer?

  • Svar på tråden Behöver idé! Gitarrspel vid ingång
  • Mrs S 2012
    Äldre 24 Feb 13:08
    #1

    Vi har samma tanke men kan inte komma på några låtar! Jag vill gärna ha tips jag med!

  • tigerb­alsam
    Äldre 24 Feb 13:18
    #2

    Mrs S 2012: Ang låtar så ska vi gå in till wonderful tonight. Den är jättefin som bara gitarrplink och man hör tydligt vilken låt det är. Och så för att det är vår låt såklart. Sen får han som ska spela välja de andra låtarna. Och de han har spelat upp hittills är jättemysiga.

  • tigerb­alsam
    Äldre 25 Feb 07:36
    #3

    Puuuff?

  • tigerb­alsam
    Äldre 28 Feb 08:45
    #4

    Ingen som har några smarta idéer?

  • ema
    Äldre 28 Feb 12:24
    #5

    Kan han inte sluta spela ett tag och sen "sätta sig till rätta" och spela mer seriöst eller något sådant. Eller helt enkelt säga att "nu är det dags?" och sen börja spela er låt. Om han sitter och spelar och sen tystnar ett tag lär ju alla undra varför = nu händer det något. Eller vill ni ha något mer storslaget?

  • LiveFo­rever
    Äldre 28 Feb 12:27
    #6

    Ja, en liten tystnad innan blir nog mest effektfullt :)

    Mysig idé förresten, den lånar vi nog :) 


    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • tigerb­alsam
    Äldre 28 Feb 13:58
    #7

    ema: Jomen det var ju rätt bra. Han skulle ju kunna sitta framför alla i början när han spelar och sen flytta stolen typ till sidan och börja spela den låten. Nåt sånt får det bli. Tack för input!

Svar på tråden Behöver idé! Gitarrspel vid ingång