• 101112

    Paypal

    Hur funkar det egentligen med paypal?? jag har handlat med paypal men jag förstår inte hur det går till iaf, på mitt bankkonto står det att summan är reserverad innebär det att de automatiskt går till Paypal eller måste jag föra över pengarna till paypalkontot??

  • Svar på tråden Paypal
  • annapanna88

    Man kan ju antingen välja att föra över pengar från sitt bankkonto till paypal kontot eller så kan man ha sitt bankkort kopplat till paypal och då behöver man inte föra över några pengar.

    Det verkar ju som att du har ditt bankkort kopplat efterom summan syns på ditt kontoutdrag efter en transaktion, det innebär i så fall att du inte ska behöva föra över några pengar.

  • FelizLane

    men hur vet man det då? Är också helt lost på det här med paypal även fast jag använder det. Har fört över flera gånger, men engång kunde jag betala även fast det fattades pengar :S

  • 101112

    annapanna88 tack tack då är det nog så att jag kopplat kortet direkt haha vad man gör utan att veta om det va!
    Då hoppas jag pengarna går i väg och att jag därmed har betalat det jag ska..

    tack igenSkrattande

  • annapanna88
    101112: Kollade mitt kontoutdrag själv nu och det står reserverat belopp där också (handlade på ebay idag). Ibland står det ju reserverat belopp i någon dag även om man har handlat i vanlig butik!

    FelizLane: Om du loggar in på paypal och sedan trycker på profil - lägg till eller redigera kreditkort så ser du om du har något kort kopplat.
    Jag har aldrig betalat med paypal utan att ha kortet kopplat så jag vet inte om man kan föra över pengar "i efterhand" eller vad man ska säga.
  • Aniara4
    annapanna88 skrev 2012-02-21 15:59:38 följande:
    Jag har aldrig betalat med paypal utan att ha kortet kopplat så jag vet inte om man kan föra över pengar "i efterhand" eller vad man ska säga.
    Nej, det tror jag inte man kan. Jag har aldrig kopplat något kort till mitt PayPal-konto (ite nojig), utan jag har haft pengar där som jag fått när jag deltagit i marknadsundersökningar på nätet, som jag har handlat upp. Nu har jag inte försökt att handla för mer än jag har haft, men jag har svårt att tänka mig att det skulle ha fungerat!
Svar på tråden Paypal