• Joanna Marie

    Favors - Gåvor till gästerna

    Hej hej!

    Vi går och funderar på vad vi kan ge för favors till gästerna. Jag var inne på att ha en liten bit folie inlindad choklad med en personlig klisterlapp på men det vill inte min m2b för att "choklad kommer säkert smälta".

    Så har någon ett bra förslag på något litet (inte ljus dock) som man kan lägga i en liten låda och ge till gästerna?

    Sen går vi och funderar på hur man kan tacka de som ställt upp och hjälpt till med pengar och handkraft... Vi kommer självklart tacka de på bröllopet men vi vill gärna visa det på något mer sätt. Förslag? Någon som har gjort något speciellt för att vissa tacksamhet till alla hjälpande vänner och släktingar?

  • Svar på tråden Favors - Gåvor till gästerna
  • Chicita

    Ska börja med att fråga - ska ni ha favours för att ni vill ha det? Eller för att ni känner att ni "måste"?
    Ett stort tips när det gäller favours - ge något som speglar er eller hör ihop med temat på något sätt.

    Vi gav bort små trollkors i smide som sitter i en halsrem. Dessa kom med en beskrivning om vad ett trollkors är och vem som hade tillverkat dom.
    Vi hade ju medeltidstema. Och därför passade dom jättebra, och så fick vi dessutom ett suveränt bra pris eftersom det var en av våra grannar som gjorde dom.

    Om ni vill ge bort något godis "bara för att"... Så kan ni ju ge mintpastiller, tuggummi, kola eller vad som helst egentligen. Om ni har något favoritgodis så kör på det - så blir det ändå personligt...

    Om ni känner att ni "måste" ge en favour men egentligen inte vill så strunta i det. Dom pengarna kan ni lägga på något annat Glad

  • Joanna Marie

    Ah jag vill och min favorit är choklad (vilket fick avslag av m2b), min m2b äter allt. Sen är det att man SKA enligt min sida av familjen och det håller jag med om.

    Annars har vi inget tema så, bortsett från färgerna. Vi har gjort det mesta väldigt personligt men har svårt att se hur man kan göra det med askarna annat än att sätta våra namn på dem. Askarna har vi redan då min mormor skickade dem (och en massa andra smått och gott) och foliechokladen jag nämde innan får jag isåfall av min mormor också om vi vill ha (för hon gillar sånt).

  • FelizLane

    Jag ska stansa i skedar deras namn, fungerar som bordsplacering och favours. Skulle egentligen inte ha favours men gillade iden med bordsplaceringen så dom får väl ta med sig skeden hem :)

    Sen undrar jag också vad man ska ge dem som har hjälpt till. Min mammas moster ska ju göra håret gratis, men man kanske vill ge något ändå?  

  • Joanna Marie

    Jo, jag har en vän som ska komma dagen innan bröllopet och stanna till dagen efter då hon kör oss till flygplatsen. Hon ska fixa mitt hår och smink och hjälpa dekorera och städa. En annan vänn som ska fotografera och en annan som sjunger i kyrkan. Mina föräldrar som betalar för en stor del av kalaset också! Det är ett par personer 10-15 och jag funderade på om man efter bröllpet skulle bjuda alla på någon chokladprovning, matkurs eller nått, någon gruppaktivitet helt enkelt.

  • Chicita

    Men chokladfudge då? Då får du ju in chokladen också Glad

    De som hjälpt oss lite extra fick behålla sitt keramikkrus som dom drack ur under kvällen (vi hade beställt krus med drakar på till dom, alla andra hyrde vi enklare muggar och tallrikar mm till).
    Men en chokladprovning tycker jag låter som en bra grej om det är lite av er "grej" med choklad Glad

  • johanna anders

    Det finns en sida i usa där man kan beställa personliga M&M choklad med bild och namn på brudparet och allt! Googla, tror inte det var så farligt dyrt!

  • Joanna Marie

    JAG KOM PÅ FAVORS!! Då vi båda är aktiva i scouterna så ska jag göra märken! Med datum och namn och bild!! :D DET blir personligt!! :D

  • ElinFalk85

    eh vi kommer bjuda gästerna på middag och dryck för 650kr per person, så nej inga favors. varför skulle vi ha det???

  • Chicita
    Joanna Marie skrev 2012-02-23 15:50:53 följande:
    JAG KOM PÅ FAVORS!! Då vi båda är aktiva i scouterna så ska jag göra märken! Med datum och namn och bild!! :D DET blir personligt!! :D
    Tummen upp Skrattande
    Det är sånt som uppskattas. Bra idé
Svar på tråden Favors - Gåvor till gästerna