• Monica89

    Tärna?

    Vi har egentligen bestämt oss för att bara ha två brudnäbbar (små barn). Men jag funderar bara mer och mer på brudtärna.

    Ni som inte har tärna, vem rättar till klänningen i kyrkan? Vem håller brudbuketten (den stunden man inte själv håller den)?

    Känns iallafall som det är viktigt att någon ser till att klänningen och slöjan ser bra ut bakifrån (fast jag inte har släp)

  • Svar på tråden Tärna?
  • Chicita

    Det funkar väl lika bra att ha en kompis som gör sånt. Någon som kan sitta på första bänken i kyrkan och snabbt bara dyka fram och rätta till din klänning och slöja och kanske smyger fram och tar din bukett när det är dags också.
    Men om du vill hedra den kompisen lite extra så be att hon är din tärna Glad

  • Amelia

    vi har 4 barn , 2 år, 5 år, 8 år och 9 år. de ska vara våra brudnäbbar på bröllopet.
    men då min stora syster ska hjälpa mig med håret och sånt under dagen bad jag henne vara
    tärna. och hon sa ja :)
    Jag läste i en bröllopstidning att tärnan ska vara en ordningsam person som kan hjälpa bruden med allt
    styr omkring.
    det passade in på min syster perfekt, och då hon redan gift sig en gång redan så vet ju hon lite
    vad man ska tänka på m.m.

Svar på tråden Tärna?