• JuliBr­ud89
    Äldre 19 Feb 14:40
    2104 visningar
    6 svar
    6
    2104

    Äldre brudnäbbar?

    Jag vill ha mina småsyskon som brudnæbbar. Men dom ær 13 och 11 år :P Samt en tjej till som ær 8. Ær det før "gammalt"? Brudnæbbarna ska ha på sig likadana klænningar, men hon på 13 år køper væl sina klæder på vuxenavdelning, inte dom andra två. Blir det svårt att hitta tre likadana klænningar?

  • Svar på tråden Äldre brudnäbbar?
  • KirsiL­aa
    Äldre 19 Feb 16:14
    #1

    Nej, det är inte alls för gammalt. Kanske ska de inte kallas för brudnäbbar utan junior bridesmaids istället, men det spelar väl inte så mycket roll. 

    Vi ska bara ha min dotter som är 7, min son (11) vägrar. Förra gången jag gifte mig hade vi näbbar som var 2, 5, 9 och 11 (har jag för mig).  


  • Äldre 19 Feb 16:18
    #2

    Tycker inte det är för gammalt, se bara till att hitta klänningar som passar alla åldrar. Gissar på att 13åringen inte vill ha en barnklänning på sig. Kanske kan de ha olika modeller men samma färg?

  • Äldre 19 Feb 17:05
    #3

    Här kanske det kan vara lämpligt att beställa klänningar till tjejerna på nätet (eller sy dom själv om man kan) så att man kan få coola/fina klänningar som passar alla tre...

    Om ni kallar dom för brudnäbbar eller tärnor spelar ingen roll. Det är tre tjejer som ska få vara med om din stora dag. Och så länge dom tycker att det ska bli kul att få klä upp sig fint och förstår vad deras uppgift är (gå in i kyrkan före eller efter er och stå stilla under vigseln och kanske vara med på några bilder) så är det helt ok, oavsett ålder Flört

  • Moster Stina
    Äldre 21 Feb 15:55
    #4

    Du, INGEN kommer att fundera på vad de skall kallas.


    De hör till brudföljet helt enkelt!


    Själv blev jag inspirerad av Kronprinsessans vigsel, där de hade en skara barn klädda i vita klänningar.


    Mina 8 (!) syskonbarn i åldrarna 10-18 var alla klädda i egeninhandlade vita klänningar av lite olika slag. Sen fick alla ett sidenband i samma färg (I mitt fall rosa) att sätta i midjan. (e av dessa som var killar hade istället svarta byxor, vit skjorta och en rosa/vinröd slips)


    De var SUPERfina. Och det såg inte ut som kostymer heller eftersom alla var lite lite olika.


    Jag kan varmt rekommendera den idén.


    Näbbar eller småtärnor. Spelar ingen roll vad de kallas ju!


    Lycka till!

  • ichbol­l
    Äldre 21 Feb 17:18
    #5

    Kul att läsa denna tråden då jag också sitter o har samma funderingar... Jag har nämligen min tärna klar men har funderat på om mina kusinbarn (flickor) i åldrarna 10 och 11 ska vara med dom också då jag var tärna till min kusin..... efter att ha läst detta så e det klart för mej att dom också ska få vara med i vårat brudfölje....
    men.... ska dom gå framför lr bakom in i kyrkan?? Jag ska nämligen bli inledd av min far så m2b och bestman står väl redan där framme??!! Någon som har bättre koll än vad jag har??

  • Äldre 21 Feb 17:28
    #6

    Dom går före dig då om jag inte är helt fel på de :) sitter med och funderar på om vi ska ha en tjej som blir 12 till brudnäbbsföljet. Vi ska ha en tjej på 3,5 år och kille på 2,5år så de kanske inte varit fel att henne med då :) sen när de kommer till klänningar bra fråga. Men välsorterade balbutiker har likdana klänningar upp ip den Storlien om jag inte är helt av de :)


Svar på tråden Äldre brudnäbbar?