• sagoprinsessa

    Någon annan som är lugn?

    Alla mina vänner och min släkt är såå spända och nervös inför mitt och m2bs bröllop, inklusive min m2b, men jag är inte ett dugg nervös. Det är klart att jag ser fram emot det, men jag är inte nervös eler spänd. Är jag konstig? Finns det någon mer som inte är nervös eller är jag jättekonstig?

  • Svar på tråden Någon annan som är lugn?
  • 120303

    Ibland slår tanken mig att det här är på riktigt. att det är för alltid... och då blir jag lite nervös, men det går över på ett par minuter. Resten av tiden är jag bara lugn och vill att tiden ska gå fort fram till bröllopet.

    Min sambo känner likadant.

  • sollan

    Nu när det verkligen börjar närma sig (2 månader kvar igår) så kommer tanken att  -Shit nu är det snart dax...hehe Nje lite smått nervös nån liten stund men för det mesta lugnt. Kommer säkert kännas mer nervöst ju närmre jag kommer våran bröllopsdag.

    När gifter ni er?


    Blivande vårbrud
  • TheD
    sagoprinsessa skrev 2012-02-15 18:44:57 följande:
    Alla mina vänner och min släkt är såå spända och nervös inför mitt och m2bs bröllop, inklusive min m2b, men jag är inte ett dugg nervös. Det är klart att jag ser fram emot det, men jag är inte nervös eler spänd. Är jag konstig? Finns det någon mer som inte är nervös eller är jag jättekonstig?

    vår marsalk var jättenervös.... Vi var jättelugna, det var mer som:"what's the big deal?" Ingen av oss var hispig. När jag var hos frissan för hår smink höll jag på att somna för det var så skönt :) Det var inget "speciellt" eller hur man nu ska säga.


     


    Så du är inte konstig. Alla är olika. Alla är inte som blivande brudar i Hollywoodfilmer :p

  • aniara

    Jag är inte nervös inför själva bröllopet, men jag är skapligt stressad nu pga allt som måste ordnas just precis nu. Jag gissar att jag kommer bli nervös när det närmar sig, typ sista tre veckorna.

  • sagoprinsessa

    Vad skönt att det finns flera som inte är jätteuppstressade Glad
    Vi gifter oss 30/6, så det är fortfarande rätt långt kvar tycker jag. 

  • CoS

    Jag är jättelycklig och ständ på att gifta mig, men inte nervös, inte alls. Det vi kommer lova varandra där och då har vi ju lovat varandra dem senaste sju åren så för mig känns det inte mer speciellt än att vi lovar det inför andra och att vi är rejält uppklädda =) Sen känns det roligt att dela efternamn och att det tydligt visar att vi vill vara med varandra, fast jag tror inte att någon som känner oss tvivlar på det =) Jag är dock rädd för att gråta mig igenom hela dagen, är så lycklig över att få gifta mig med min bästa vän och kärlek att jag nästan gråter nu när jag tänker på det så hur blir det när det verkligen sker??

    Men min fästman är nervös, han har alltid varit lite blyg och känner nog att det är jobbigt att alla ska se på. Sen är han nog nervös över vad som skulle kunna gå fel, att han snubblar, säger fel ord, eller börjar svettas som en galning osv. Jag försöker lugna honom och säga just att det bara är vi två som lovar att älska och vara med varandra och det har vi ju talat om för varandra varje dag genom ord och gester... Sen får han väl ta en liten liten drink innan för att lugna nerverna om det behövs... =)

  • brideo

    Härligt datum, Sagoprinsessa! Vi gifter oss också den dagen! Jag insåg dock idag att jag, utan att fatta det, har börjat nojja rätt rejält. Ska verkligen försöka slappna av. Men skönt till alla er andra som inte tänker på resten av livet, hur stort allt är osv. Njut för 17!

  • sagoprinsessa

    Skönt med flera lugna brudar GladCoS: känner precis som du beskriver det, det är liksom inget märkvärdigt förutom att vi kommer ha fina kläder och att många människor kommer vara där. Vi lovar ju varandra det nästan varje dag Tungan ute
    brideo: bra dahg helt enklet Skrattande för mig känns resten av livet lugnande och inget annat Glad 

Svar på tråden Någon annan som är lugn?